مدیرکل آموزش و پرورش آذ ربایجان‌شرقی:

دانش‌آموزان نباید اوقات فراغت خود را به بطالت بگذرانند

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت اوقات فراغت در ایام تابستان برای دانش‌آموزان، حضور در کلاس‌های مهارت‌آموزی را مهم‌ترین دلیل برای جلوگیری از بطالت اوقات فراغت عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان نباید اوقات فراغت خود را به بطالت بگذرانند

حجت‌الاسلام والمسلمین علی پوررادی در آئین افتتاحیه هفتمین دوره برنامه های اوقات فراغت استان ویژه دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان و سازمان‌های مردم نهاد که در مرکز همایش های بین المللی خاوران برگزار شد گفت: احادیث زیادی برای ارزش فرصت و وقت وجود دارد؛ اهمیت و ارزش وقت و فرصت در تمامی ادیان مشخص که برای استفاده از آن نیز تاکیدات زیادی شده است و در سوره عصر خداوند متعال به زمان و وقت قسم خورده است.

وی افزود: هر کاری کنیم زمان در گذر است. فرصت‌ها از دست می روند، نباید برای از دست رفتن فرصت پشیمان باشیم و نباید اوقات خود را به بطالت بگذرانیم.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: کسانی برای گذر اوقات پشیمان نمی شوند که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده باشند چنانچه امام صادق (ع) فرمودند زمان خود را در ۲۴ ساعت به ۴ قسمت تقسیم کنید؛ وقتی برای مناجات با خدا، وقتی برای امرار معاش، فرصتی برای معاشرت با برادران دینی که رفتار های نامناسب یکدیگر را اصلاح می‌کنند و فرصتی هم برای مشغول شدن به مسائل مباح دنیوی را دارند.

وی افزود: قبل از پیر شدن باید از جوانی بهره برد که اوقات فراغت تابستانی بهترین فرصت برای استفاده بهینه از این زمان است و دستگاه‌های مختلف در این راستا برای دانش‌آموزان برنامه ریزی کرده اند که لازم می‌دانیم هر دانش آموز در این فرصت حداقل یک مهارت را آموزش ببیند تا بتوانیم در راستای تعلیم و تربیت گام های موثری را برداریم.

دانش آموز خبرنگار پانا: سما رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار