مدیر دبیرستان یادگار امام ناحیه ۳ کرج در گفت و گو با پانا:

مدرسه، بستری امن و مفید برای گذراندن اوقات فراغت دانش‌آموزی است

کرج (پانا) - مدیر دبیرستان یادگار امام ناحیه ۳ کرج عنوان کرد اوقات فراغت بخش مهمی از زندگی انسان‌ها را تشکیل می دهد و مدارس، بستری امن و مفید برای گذران اوقات فراغت دانش‌آموزان هستند. اگر افراد برنامه‌ای مشخص برای گذراندن مفید اوقات فراغت خود نداشته باشند این بی برنامگی سایر جنبه‌های زندگی را به طور چشمگیری تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه، بستری امن و مفید برای گذراندن اوقات فراغت دانش‌آموزی است

زهرا صفری، مدیر دبیرستان دخترانه یادگار امام ناحیه ۳ کرج در گفت و‌گو با پانا در خصوص اهمیت تاثیر اوقات فراغت در زندگی نوجوانان گفت: «اوقات فراغت یکی از مسائل مهم نوجوانان و جوانان است و شناخت نیازمندی ها و رفع احتیاجات و برنامه ریزی صحیح برای اوقات فراغتی که آنها در اختیار دارند باعث می شود تا خلاقیت ها و نوآوری خود را نشان دهند. بنابراین پر کردن مفید آن می‌تواند تاثیر مثبت و بسزایی در رشد شخصیتی و روانی دانش آموز داشته باشد. بطور کلی اوقات فراغت، فرصت هایی شایسته برای بازیابی انرژی های از دست رفته انسان ها و به دست آوردن نشاط دوباره است.»

صفری درباره نقش اساسی آموزش و پرورش در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزی اذعان کرد: «با فرارسیدن تابستان و اوقات فراغت پیش رو بار دیگر نقش اساسی و محوری آموزش و پرورش در اوقات فراغت دانش آموزان مطرح می‌شود. من به عنوان مدیر یکی از صدها دبیرستان کشور، معتقدم آموزش و پرورش بهترین ارگانی است که می بایست با برنامه ریزی صحیح و اصولی اوقات فراغت پرباری را برای دانش آموزان و نوجوانان رقم بزند. بنابراین انتظار می‌رود مسئولان متولی آموزش و پرورش در اوقات فراغت دانش آموزان با برنامه ریزی و تلاش، شرایط مناسب و مطلوبی را فراهم کنند تا زمینه ترغیب و تشویق خانواده ها و دانش آموزان در این نوع فعالیت ها فراهم شده و به منظور رشد و شکوفایی خلاقیت ها و استعدادهای دانش آموزان قدم بردارند.»

وی همچنین خاطرنشان کرد: «وقتی صحبت از تعطیلات تابستانی به میان می‌آید، دغدغه ما فقط پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان نیست ؛ بلکه پرکردن آن به شکلی مفید و مثبت است. قطعا پرکردن مفید اوقات فراغت در یادگیری، بهینه سازی وقت، شادابی و طراوت فرزندان ما موثر است. بهره گیری شایسته و درست از این اوقات، پرورش توانمندی ها و تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان را به دنبال دارد. به ویژه به سبب اینکه نوجوانان در این دوره سنی بیش از هر زمان دیگری صفاتی ناشی از خوی استقلال طلبی و عزت نفس به خود می‌گیرند و سپری کردن اوقات فراغت به شکلی صحیح، می تواند در راه اثبات توانایی های آنان موثر باشد.»

صفری، نقش مدیران مدارس را در سپری کردن مفید اوقات فراغت دانش آموزان تعیین کننده دانست و گفت: مدیران مدارس نقش تعیین کننده ای در رشد و تعالی دانش آموزان و صد البته در اوقات فراغت آنها دارند. مدیران می بایست ابتدا نیازسنجی کنند و با توجه به ظرفیت مدرسه، نیازها و علاقمندی دانش آموزان برنامه ریزی های اصولی داشته باشند و بستری را برای برگزاری کلاس های مهارت محور و اوقات آزاد برایشان فراهم کنند.»

وی در تشریح برنامه های تابستانه دبیرستان یادگار امام ناحیه ۳ کرج اظهار کرد: «مدرسه ما در راستای غنی سازی اوقات فراغت در تابستان پیش رو کلاس های تقویتی درسی، هنری، خط و نقاشی، تئاتر و بازیگری، آشپزی و کامپیوتر برای علاقمندان برگزار خواهد کرد. تا الان استقبال خوب و قابل قبولی از سوی دانش آموزان دریافت کرده ایم و انتظار می‌رود با استقبال بیشتری نیز روبه رو شویم.» ‌

مدیر دبیرستان یادگار امام در پایان خطاب به والدین دانش آموزان یادآوری کرد: «کلاس های مهارت محور و‌ تابستانه مدارس طبیعتا از مزایا و فواید بسیاری برخوردارند. از والدین عزیز می‌خواهیم به مدرسه اطمینان کرده و به جای ثبت نام در کلاس های متعدد در نقاط مختلف شهر، در تابستان پیش رو از کلاس های ویژه و عالی مدرسه که بستری امن، قابل اعتماد و مفیدی را برای یادگیری و سرگرمی دانش آموزان فراهم می‌کند بهره ببرند.» ‌

دانش آموز خبرنگار: آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار