مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد

افزایش حیوان گزیدگی در حوزه علوم پزشکی استان سمنان

سمنان(پانا)- مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درخصوص انتقال بیماری از سگ به انسان، گفت خطر حمله‌های سگ‌های ولگرد در سطح شهر باعث ایجاد جراحت و بعضا مرگ و میر می‌شود و بیماری‌هایی وجود دارد که می‌تواند از طریق سگ به انسان انتقال یابد که این دو بیماری‌ هاری و سالک است.

کد مطلب: ۱۳۸۱۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش حیوان گزیدگی در حوزه علوم پزشکی استان سمنان

دکتر محمد ناصر رهبر در گفت و گو با پانا با اشاره به بیماری های انگلی و قارچی که می‌تواند از سگ به انسان انتقال پیدا کرده و تنوع و شمار این بیماری ها بالا است، افزود: این نوع بیماری ها در منطقه سمنان به دلیل رعایت اصول بهداشتی بسیار کمتر است.

وی افزود: یکی از بیماری های کشنده که از طریق سگ و گربه به انسان منتقل می‌شود؛ بیماری هاری است که در صورت عدم تزریق واکسن منجر به مرگ فرد مبتلا می‌شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره افزایش حیوان گزیدگی در سال های اخیر گفت: بر اساس آمار موجود حیوان گزیده در سال 1399 به تعداد یک هزار و 370 نفر، در سال 1400 به تعداد یک هزار و 770 نفر و در سال 1401 به تعداد یک هزار و 996 نفر در سطح شهرستان های تحت پوشش دانشگاه بوده است.

دانش آموز خبرنگار: طاها یزدانیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار