وزیر تعاون در گفت‌وگو با پانا:

فارغ‌التحصیلان بیکار با مراجعه به مراکز فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های تکمیلی ببینند

«لایحه ارتقای امنیت شغلی کارگران» در دستور کار دولت قرار دارد

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت فارغ‌التحصیلانی که جذب بازار کار نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به مراکز فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های تکمیلی ببینند.

کد مطلب: ۱۳۸۱۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
فارغ‌التحصیلان بیکار با مراجعه به مراکز فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های تکمیلی ببینند

سیدصولت مرتضوی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «خوشبختانه قانون کار و هیات‌های تشخیص و شعب رسیدگی طبق قانون کار از حقوق کارگر به احسن وجه صیانت می‌کنند. البته برای تکمیل و تقویت این روند لایحه‌ای تحت عنوان «لایحه ارتقای امنیت شغلی کارگران» در دستور کار دولت است که ان‌شالله این لایحه پس از گذر تشریفات قانونی، تقدیم مجلس خواهد شد. در آن لایحه سعی شده است که ثبات و امنیت شغلی برای کارگر تضمین شود.»

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های متنوع و مشوق‌های لازم در جهت امنیت شغلی کارگران در نظر گرفته شده است، افزود: «یک بخشی، بحث زیرساختی است یعنی متاسفانه متناسب با بازار کار، نیروی انسانی در مراکز آموزشی ما تربیت نمی‌شوند. بر همین اساس مقرر شد تا رویکردها تغییر کند. خوشبختانه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فنی و حرفه‌ای رو به گسترش است.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: «بخش قابل توجهی از دانسجویان و دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای اقبال دارند. از سوی دیگر ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که آن دسته از فارغ‌التحصیلانی که جذب بازار کار نشده‌اند، می‌توانند به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند و آموزش‌های تکمیلی ببینند و برای کار و تاثیر در اقتصاد کشور آماده شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار