وزیر علوم در گفت‌وگو با پانا:

‌فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید آمادگی و مهارت لازم را برای ورود به بازار کار داشته باشند

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در جهت مهارت‌محور کردن آموزش پیگیری می‌کنیم/ پذیرش برخی از رشته‌ها محدود خواهد شد

تهران (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تاکید بر مهارت محور کردن آموزش، گفت باید برنامه‌ریزی صورت گیرد تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، آمادگی و مهارت لازم را برای ورود به بازار کار داشته باشند در این راستا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای‌ پیگیری خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
‌فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید آمادگی و مهارت لازم را برای ورود به بازار کار داشته باشند

محمدعلی زلفی‌گل در گفت‌وگو با پانا در‌خصوص برنامه وزارت علوم برای فارغ‌التحصیلان بیکار، اظهار کرد: «در بحث مدیریت نیازمحور پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها، شورای گسترش آموزش عالی اقداماتی انجام داده است. وزارت علوم هم در این زمینه اقداماتی انجام داده است، یکی اینکه در تاسیس رشته‌های جدید، افراد باید پیوست اشتغال داشته باشند. یعنی از این پس اگر بنا شد برنامه توسعه‌ای انجام شود، برای آن برنامه باید بسته اشتغال پیش‌بینی شود.»

وی افزود: «در ادامه اقدام فوق، رشته‌های موجود نیز ارزیابی می‌شود؛ شاید پذیرش برخی از رشته‌ها محدود شود یا بعضی از رشته‌ها بازسازی شود و تغییر عنوان و ماهیت صورت بگیرد و به گونه‌ای مدیریت شود که تا حدودی مشکلات فارغ‌التحصیلانی که شغل ندارند، حل شود. اما بحث اشتغال یک موضوع فرابخشی است؛ سایر وزارتخانه‌ها و سایر نهادهای اجرایی و خصوصی نیز باید در این موضوع دخالت کنند تا این کار صورت بگیرد.»

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌ «بخش دیگری از اقدام وزارت علوم، مهارت‌محور کردن آموزش است. باید برنامه‌ریزی کنیم تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، آمادگی و مهارت لازم را برای ورود به بازار کار داشته باشند و در این راستا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را پیگیری می‌کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار