توضیحات وزیر علوم درباره شائبه تخلف هزار دانشجو در آزمون ورودی دانشگاه‌ها

استفساریه مجلس برای افرادی است که داوطلب شرکت در کنکور هستند و شامل دانشجویان نمی‌شود

تهران (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت دانشجویان مشکوک به تقلب با استفساریه مجلس به تحصیل خود ادامه می‌دهند. این استفساریه برای افرادی است که داوطلب شرکت در کنکور هستند و شامل دانشجویان نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۶۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات وزیر علوم درباره شائبه تخلف هزار دانشجو در آزمون ورودی دانشگاه‌ها

محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با اشاره در خصوص شائبه تخلف برخی دانشجویان جهت ورود در دانشگاه، اظهار کرد: در مورد اخبار مربوط به شائبه تخلف، موظف شد که از این افراد یک آزمون مجدد گرفته شود، سازمان سنجش چنین افرادی را براساس قانون فراخوانده بود اینها ثبت نام کرده بودند تا آزمون دهند و در حقیقت مشخص شود که مسیر ورودشان به دانشگاه‌ها درست بوده است یا خیر. در این فاصله مجلس شورای اسلامی استفساریه‌ای می‌دهد که مواردی که در قانون برای شائبه تخلف وجود دارد برای داوطلبان نوشته شده نه برای دانشجویان، بنابراین افرادی که سرکلاس رفته و دانشجو شده بودند شامل حال این موارد قانونی نمی‌شدند.

وی افزود: این افراد همان هزار نفر بودند و اسفساریه مجلس شورای اسلامی حکم کرد که چون این افراد دانشجو شدند و دیگر داوطلب نیستند باید سر کلاس بروند و درسشان را ادامه دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: آزمون سال ۱۴۰۰ مربوط به دوره قبل است اما پس از آن برای سال های بعد وقتی پاسخنامه افرادی که شائبه تخلف دارند تصحیح می شد بدون اعلام اسامی آنها، آزمون مجددی گرفته و در صورت تائید معرفی می‌شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار