وزیر فرهنگ و ارشاد؛

ادبیات داستانی در جامعه ایرانی سنتی قوی دارد

تبریز(پانا) - وزیر فرهنگ و ارشادبا اشاره به نقش قصه گویی در فرهنگ کشورمان، وجود ادبیات داستانی را در جامعه ایرانی سنتی قوی خواند.

کد مطلب: ۱۳۸۱۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
ادبیات داستانی در جامعه ایرانی سنتی قوی دارد

در ادبیات داستانی ما، حکایت و داستان های قرآنی جایگاه ویژه ای داشته و از سوی دیگر در جامعه ایرانی نیز قصه گویی سابقه ای دیرینه دارد.

وی ادامه داد: در تمامی خانواده های ایرانی، کودکان با قصه بزرگ می شوند که این فرصت را باید برای انتقال مفاهیم فرهنگی مغتنم بدانیم.

اسماعیلی از جایگاه ویژه کودکان و نوجوانان در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این راستا برنامه ریزی های خوبی داشته و برنامه های راهبردی در نظر گرفته است.

گفتنی است، دومین دوسالانه قصه گویی «نهال امید» با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» و با هدف ترویج قصه‌گویی، شناسایی و تشویق و بهره‌مندی از توانمندی‌های شبکه کتابخانه‌های عمومی، کتابداران و اعضا، در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی دیجیتال برگزار شد.

در این دوسالانه موضوعاتی چون «مسائل روز جامعه»، «موضوعات آزاد»، «سبک زندگی ایرانی-اسلامی»، «شعار سال» به عنوان موضوعات محوری درنظر گرفته شد.

دوسالانه «نهال امید» در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی دیجیتال و در سه سطح ملی، منطقه‌ای و استانی برگزار شد. در حال حاضر مرحله ملی این دوره طی ۲ روز، ۳۰ و ۳۱ خردادماه در جلفا برگزار شده و امروز طی مراسمی، ۱۲ قصه‌گوی برتر شامل ۶ برگزیده در بخش دیجیتال و ۶ برگزیده در بخش صحنه‌ای به انتخاب هیئت داوران معرفی شدند.

دانش آموز خبرنگار پانا:علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار