استاندار آذربایجان‌شرقی:

قصه و قصه‌گویی هویت تاریخی و تمدنی ایرانیان است

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان‌ شرقی ضمن با اشاره به اهمیت تربیت نسل کتابخوان، قصه و قصه‌گویی را هویت تاریخی و تمدنی ایرانیان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
قصه و قصه‌گویی هویت تاریخی و تمدنی ایرانیان است

عابدین خرم در اختتامیه دومین دوسالانه قصه گویی نهال امید که در منطقه آزاد ارس برگزار شد، گفت: قصه و قصه گویی هویت تاریخی و تمدنی ایرانیان است که از افتخارات ماست.

وی با اشاره به آثار شبیخون فرهنگی جدا کردن خانواده و نسل جدید با قصه گویی، گفت: لازمه حفظ فرهنگ قصه گویی برای نونهالان، زنده نگه داشتن این فرهنگ و انتقال آن به نسل های بعدی است.

خرم اظهار کرد: کتاب‌های زمان جنگ و کتاب‌های نونهالان از سرمایه های فکری و اجتماعی و علمی کشور هستند و این اساتیدی که در این عرصه هستند باید پرورش دهنده نوجوانانی باشند که قدم در راه آنها خواهند گذاشت. جوانان امروز در همه جا نقش ایفا می کنند ولی زود خسته می شوند، اگر جوانان امروزی را با جوانان زمان جنگ مقایسه کنیم باید این گونه گفت که بچه های جنگ زود خسته نمی شدند و صحنه را خالی نمی‌کردند و فرقشان با جوانان امروز این بود که وقتی نفس بزرگان به این نوجوانان می خورد خستگی در برابر این جوانان خسته می شد.

وی در ادامه اذعان کرد: امروز هم اگر می خواهیم جوانان خسته نشوند باید این نفس‌ها را به آنان انتقال دهیم. باید توجه داشته باشیم که زندگی با هویت انسانی و اخلاقی و اجتماعی و فردی ممکن نبوده و فقط در سایه ی کتاب و کتاب خوانی امکانپذیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار