یک عضو شورای شهر در گفت‌وگو با پانا:

اطلاعاتی که با منافع عمومی در ارتباط است، باید شفاف باشد

تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران گفت هرموضوعی که باید مردم از آن مطلع باشند و اگر مطلع نباشند رانت ایجاد می‌شود و عده خاصی در جریان قرار می‌گیرند و نباید محرمانه باشد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اطلاعاتی که با منافع عمومی در ارتباط است، باید شفاف باشد

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا درخصوص اینکه در شهرداری چه نامه‌ها یا قراردادهایی مهر محرمانه می‌خورند، گفت: «ما به عنوان یک عضو شورا نمی‌توانیم درباره محرمانه بودن یا عادی بودن یک سند اظهار نظر کنیم و طبق قانون این کار به عهده حراست هر مجموعه است که تشخیص دهد آیا این مکاتبه محرمانه یا عادی است، ولی همه قراردادها، مزایده‌ها و مناقصات که با منافع عمومی مردم در ارتباط است طبق قانون باید در سامانه شفافیت قرار بگیرد و نباید محرمانه تلقی شود.»

وی ادامه داد:‌ «فرقی نمی‌کند کدام پروژه باشد. پروژه‌هایی که قرار است از طریق مناقصه و مزایده اجرا شود و قانون هم می‌گوید همگی باید در سایت شفافیت منعکس شود. حتی هیات تطبیق مجلس بعضی از مکاتبات محرمانه دولت را که با منافع عمومی مردم در ارتباط بوده ابطال کرده فقط به دلیل محرمانه بودنشان و لذا این در مدیریت شهری هم صدق می‌کند؛ یعنی چیزی که باید مردم از آن مطلع باشند و اگر مطلع نباشند رانت ایجاد می‌شود و عده خاصی در جریان قرار می‌گیرند و نباید محرمانه باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار