رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی تاکید کرد:
طرحواره «برنامه درسی ملی تا سطح مدرسه» اولین اقدام برای تحول برنامهریزی آموزشی
تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی اولین اقدام در تحول برنامهریزی آموزشی را طراحی نقشه راهی با عنوان طرحواره برنامه درسی ملی تا سطح مدرسه جهت اجراییسازی سند تحول بنیادین بیان کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی؛ حجتالاسلام علی لطیفی در دیدار معاون تهذیب حوزههای علمیه کشور با اشاره به پیگیری امور جاری سازمان نظیر چاپسپاری کتب درسی، تدوین کتابهای راهنمای عمل معلمان و مباحث آموزش ترکیبی گفت: گامهای تحول در برنامهریزی آموزشی در دوره جدید با اهمیت بالایی در حال برداشته شدن است و اولین اقدام در این مسیر، طراحی نقشه راهی بود که با عنوان طرحواره برنامه درسی ملی تا سطح مدرسه جهت اجراییسازی سند تحول ملی آموزش و پرورش تا سطح مدرسه گردآوری شد.
وی با اشاره به ابعاد طرحواره مذکور افزود: این نقشه راه ناظر بر نقش کلی وزارت آموزش و پرورش، نقش سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، نقش مدرسه، نقش معلم و دانشآموزان است که ضروری است جامعه تعلیم و تربیت کشور به فهم روشنی از این نقشه راه و ویژگی قابل توجه آن برسند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: این طرحواره باید در هر مدرسه راهنمای عمل و برنامه درسی مختص خود داشته باشد و ما در حال تدوین استانداردهای متناسب با این برنامه در سطح مدرسه هستیم. همچنین باید برای اجرای موفق طرحواره برنامه درسی ملی تا سطح مدرسه منابع و مطالب مفید و قابل اتکایی به مدارس ارائه کنیم که این امر نیز در دست اقدام است و در قدم آخر باید پشتیبانی و خدمات لازم برای طرحواره به مدرسه با شایستهترین و بهترین شکل آن ارائه شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، انسجامبخشی به ماهیت هر دوره تحصیلی، کشف و شناسایی شایستگیهای پایه و مهارتی هر دانشآموز فارغ از ویژگیهای علمی و فردی او، بازطراحی مقطع متوسطه دوم، بازطراحی جدول عناوین دروس و زمانبندی برنامهریزی آموزشی، تدوین سرفصل عناوین دروس، راهنمای برنامه درسی مدرسه، تدوین استاندارد تولید بستههای آموزشی، تدوین استانداردهای کتاب و فرآیند تولید بستههای آموزشی را ۸ گام اساسی برای خدماترسانی و پشتیبانی طرحواره در مدرسه جهت تحقق سند تحول بنیادین در برنامهریزی آموزشی دانست.
ارسال دیدگاه