مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی:

۷۲ دانش آموز خراسان شمالی به سه جشنواره ملی راه‌ یافتند

بجنورد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت ۷۲ دانش آموز و فرهنگی استان در سه جشنواره نوجوان سالم، جشنواره تجارب برتر تربیتی و الگوهای برتر تدریس به مرحله کشوری راه یافتند.

کد مطلب: ۱۳۸۰۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
۷۲ دانش آموز خراسان شمالی به سه جشنواره ملی راه‌ یافتند

ابوالقاسم اکبری در آیین تجلیل از برگزیدگان این سه جشنواره اظهار کرد: در مجموع ۴۷ دانش آموز به جشنواره نوجوان سالم، ۱۷ نفر به جشنواره تجارب برتر تربیتی و هشت نفر هم به جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی راه یافته اند.

وی افزود: در مرحله اولیه دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم بیش از ۹ هزار دانش آموز استان در این جشنواره شرکت کردند که در نهایت ۲۱۷ اثر به مرحله استانی و ۵۳ اثر در مرحله کشوری انتخاب شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی، بیان کرد: فراخوان این جشنواره از مهرماه تا بهمن ماه پارسال اعلام و تاکنون ۲ مرحله شهرستانی، استانی برگزار و مرحله کشوری نیز در تیرماه سال جاری در شیراز برگزار می شود.

اکبری بیان کرد: این جشنواره با سه محور خلاقیت های دانش آموزی، ابتکارات مدرسه ای و ابتکارات جامعه که در بیش از ۲۰ رشته از جمله انشا، پویانمایی، طرح درس پیشگیری پروژه های ابتکاری و نقاشی بود.

وی در ادامه سخنانش به یازدهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی اشاره کرد و گفت: این جشنواره از آبان ماه پارسال در سطح مدارس استان آغاز شده و تا فروردین ماه سال جاری ادامه داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۷۰ نفر در این جشنواره شرکت کردند که ۱۷ اثر از ۱۱ معلم خانم و ۶ اثر آقا برگزیده استانی و به مرحله کشوری راه یافت.

اکبری بیان کرد: همچنین در نهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی ۱۹ اثر به به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در نهایت آثار ۶ معلم خانم و ۲ آقا به مرحله کشوری راه یافت.

وی افزود: کل سهمیه استانی در چهار درس جشنواره هشت نفر بوده که در هر درس ۲ نفر انتخاب بود و به کشور ارسال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی تصریح کرد: این جشنواره با برگزاری ۹ دوره توانمند سازی بصورت حضوری در کلیه شهرستانهای استان از آبان پارسال آغاز شد و پس از ثبت نام در بهمن ماه داوری شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی افزود: ۱۸9هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است و در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

در پایان این جشنواره برگزیدگان این سه جشنواره با حضور "امیر تجلی نیا" مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی تجلیل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار