معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

هم‌افزایی آموزش و پرورش با سایر بخش‌ها برای برگزاری پیاده‌روی اربعین

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به برنامه‌های این معاونت در پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت رویکرد در پیاده‌روی اربعین در معاونت پرورشی، هم‌افزایی، یکپارچگی و یکصدایی است.

کد مطلب: ۱۳۸۰۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
هم‌افزایی آموزش و پرورش با سایر بخش‌ها برای برگزاری پیاده‌روی اربعین

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ اصغر باقرزاده در جلسه ستاد اربعین با اشاره به تاکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر هم‌افزایی و همکاری آموزش و پرورش با سایر بخش‌ها اظهار کرد: مفتخر هستیم این مسیر را به خوبی در پیش گرفتیم و برای پیشبرد اهداف خود با سایر بخش‌ها همکاری خوبی داریم.

وی افزود: در موضوع اربعین نیز با سایر بخش‌ها همکاری خواهیم داشت تا بتوانیم برنامه‌های خوبی را در پیاده‌روی امسال داشته باشیم.

باقرزاده با تاکید بر انجام کارهای محتوایی و سخت‌افزاری در پیاده‌روی اربعین به نکات مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش به عنوان سیاست‌های کلان اشاره و بیان کرد: یکپارچگی در وزارت آموزش و پرورش، نکته مورد تاکید وزیر است لذا رویکرد ما در معاونت، هم‌افزایی، یکپارچگی و یکصدایی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تاکید دوم این است که سفر اربعین، مردمی باشد. ما قصد دولتی کردن اربعین را نداریم سعی بر حمایت و کمک را در این راستا داریم. همچنین نکته دیگر این است که کمیته دانش‌آموزی ستاد اربعین را به اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی سپرده ایم تا کارها را پیش ببرد.

وی ادامه داد: به زودی مکاتبه خواهد شد که در پیاده‌روی اربعین، استان‌های معین مشخص شوند همچنین از شبکه شاد نیز در این موضوع غافل نخواهیم شد و درباره کارهای پویشی و همایشی از ظرفیت‌های این شبکه استفاده می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور نیز که به صورت مجازی در این جلسه حضور پیدا کردند به بیان نکات خود پیرامون موضوع جلسه امروز پرداختند‌.

گفتنی است در این جلسه میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش؛ وحید بیگدلی، قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی؛ رضا قمرزاده، مشاور معاون وزیر و مدیرعامل موسسه منادی تربیت؛ علی مهدوی‌خواه، مشاور هماهنگی معاون وزیر و کیانا کاوه، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان حضور داشتند.

در این جلسه درباره برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان نیز که سال گذشته حدود ۵ هزار و ۲۳۶ اعزام به پیاده‌روی اربعین داشت، بحث و گفت‌وگو شد. اجرای پویش سفیران حسینی در پیاده‌روی اربعین و انجام فعالیت‌های متعدد در قالب محورهای موکب‌های مرزی و برون‌مرزی و اعزام‌ها از جمله موارد مهم مورد بحث بود.

همچنین تولیدات مجازی از سوی این دانشگاه در طول اربعین حسینی در قالب سرفصل‌هایی درباره قیام حسینی از جمله برنامه‌های مهم بود که می‌تواند زمینه همکاری دانشگاه فرهنگیان و معاونت پرورشی و فرهنگی را ایجاد کند.

در ادامه این جلسه، اقدامات انجام‌شده موسسه منادی تربیت پیرامون موضوع پیاده‌روی اربعین در سال گذشته نیز مورد بحث بود، مقرر شده است امسال بسته‌های محتوایی نیز در مسیر پیاده‌روی بین دانش‌آموزان توزیع شود.

درباره برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی نیز بیان شد که امسال ۳ عمود، آماده خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان باشند و اجتماع سرود دانش‌آموزی در مسجد کوفه برگزار شود. همچنین ۲ هزار گروه دانش‌آموزی نیز از کل کشور یعنی هر استان ۱۸۰ نفر بین موکب‌های عراقی اعزام شوند تا خدمتگزاری خوبی را به دانش‌آموزان و افراد انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار