در گفت‌وگو با پانا:

محمدرضا مهدوی: قوانین من درآوردی خیانت به فوتبال است

فاش شدن قراردادها حرفه‌ای نیست/کافا فرصتی برای محک خوردن بازیکنان بود

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است قوانینی که از خود در می آورند شگفت انگیز و بی نظیر و خیانت به فوتبال است.

کد مطلب: ۱۳۷۹۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
محمدرضا مهدوی: قوانین من درآوردی خیانت به فوتبال است

محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به تعیین سقف قرارداد در لیگ برتر گفت: «واقعاً باعث تأسف است که عده‌ای بدون در نظر گرفتن مصلحت فوتبال، می‌نشینند و قوانینی از خودشان درمی‌آورند که در نوع خودش بی‌نظیر است. اصلاً فکر نکردند که با وضع این قوانین چطور می‌خواهند به بازیکن انگیزه پیشرفت و بازی بدهند. با این وضعیت روزبه‌روز سطح فوتبال ما افت می‌کند. اصلاً وضع چنین قوانینی در فوتبال حرفه‌ای بی‌معنی است. پس رقابت برای جذب بازیکن در نقل و انتقالات چه می‌شود؟ بازیکنان داخلی ما با کمترین پیشنهاد به کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌روند. آن‌ها وقتی زحمت می‌کشند می‌خواهند درآمد داشته باشند. پس طبیعی است که در کشورهای دیگر پول بیشتری نصیبشان می‌شود.»

وی افزود: «یکی از موضوعاتی که در فوتبال حرفه‌ای باید رعایت شود، فاش نشدن قراردادهاست. من چکار دارم که فلان بازیکن چقدر می‌گیرد. هر بازیکنی بر اساس کیفیت و توانایی‌اش پول می‌گیرد. اما تعیین سقف باعث افزایش فساد می‌شود. هر بازیکنی هم ادعا دارد باید سقف را بگیرد. فوتبال آسیا در حال پیشرفت است اما در ایران تصمیماتی می‌گیرند که بدون شک باعث افت کیفیت خواهد شد. با این وضعیت بازیکن چطور پیشرفت کند. یا بازیکن جوان که در تیمی مثلاً نفت مسجدسلیمان درخشیده، مسلماً با پیشنهاد تیم‌های بالاتر مواجه می‌شود. اما بازیکن پرسپولیس، استقلال، سپاهان، فولاد و گل گهر که زحمت کشیدند و کیفیت خود را نشان دادند، آیا نباید برای فصل جدید بالاتر بگیرند؟»

پیشکسوت فوتبال کشورمان تصریح کرد: «تیم‌های ما چطور باید با این وضعیت در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند؟ نباید برای حضور پرقدرت بازیکن خارجی بگیرند؟ آیا بازیکن خارجی با قرارداد ریالی می‌آید؟ آن‌طرف اما عربستانی‌ها بهترین‌های دنیا را می‌گیرند. واقعاً باعث تأسف است که چنین مسائلی را در نظر نمی‌گیرند. بحث حضور در عرصه بین‌المللی دیگر رنگ قرمز و آبی و بنفش نمی‌شناسد. بحث عزت و حیثیت ایران است. ما می‌خواهیم پرچم ایران بالا باشد. در جام جهانی ما شاد شگفتی کره، ژاپن و عربستان بودیم و شک نکنید که قدرتمندتر هم خواهند شد. آن‌وقت ما آیا با چنین قوانینی می‌توانیم پیشرفت کنیم؟»

محمدرضا مهدوی گفت: «بازیکن خارجی به ایران می‌آید تا دلار بگیرد. واقعاً فکر نکردند که بازیکن خارجی باید برای چه ریال بگیرد؟ کجا می‌خواهد آن را خرج کند؟ کسی نمی‌آید قرارداد ریالی ببندد. بضاعت مالی لیگ ما همین است. اگر واقعاً نمی‌خواهیم بازیکن خارجی اصلاً بیاید، باید به تیم‌های پایه توجه کنیم. بازیکن سازی کنیم تا بازیکن درجه یک و باکیفیت تربیت کنیم. تیم‌هایی که دارند زحمت می‌کشند و کار می‌کنند، باید به آن‌ها احترام بگذاریم و کمک کنیم تا آن‌ها باانگیزه پیش بروند. نه اینکه با چنین قوانینی دست و پای آن‌ها را ببندیم.»

وی با اشاره به تورنمنت کافا و عملکرد تیم ملی فوتبال ایران تأکید کرد: «باید از این به بعد چنین تورنمنتی باکیفیت بهتر برگزار و بیشتر به آن توجه شود. شرایط آن‌قدر مساعد نبود که تیم ملی بتواند در اردو یا تورنمنت بهتری شرکت کند. بالاخره کادر فنی جدید باید کاری می‌کرد. بازیکنان از لیگ برگشته و خسته بودند. باید این تورنمنت سبک را می‌رفتند تا هم کادر بازیکنان را محک بزند و هم ایده‌هایش را پیاده کند. باید به قلعه‌نویی و عنایتی احترام بگذاریم. این تورنمنتی بود که طارمی دو هت تریک کرد و سردار هم آمار گل ملی‌اش را بالا برد. ازبک رقیب خوبی است اما فوتبال ما یک سرو گردن از آن‌ها بالاست و انشالله می‌بریم. بالاخره درمجموع جام خوبی است و شرکت کردن در آن فایده داشت. البته که کادر جدید هنوز کاری انجام نداده است و نیاز به زمان دارد اما در این مدت هم توانستند فوتبال تهاجمی خوبی را بازی کنیم. دو گل هم خوردیم که باید حتماً کادر فنی نقاط ضعف ما را پیدا و برطرف کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار