مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

موفقیت دانش‌آموزان به پشتوانه خانواده‌ها است

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن اشاره به موفقیت‌های استان در المپیاد‌های علمی و نقش ارزنده جوانان در آینده سازی، موفقیت‌های دانش‌آموزان را حاصل تشویق‌ها و حمایت‌های خانواده‌های آنها عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت دانش‌آموزان به پشتوانه خانواده‌ها است

حجت الاسلام و المسلمین علی پور رادی در دیدار با دانش آموزان مقام‌آور المپیادی گفت: انسان اگر بخواهد موفق شود و به هدف الای خود دست یابد باید همواره تلاش کند و این تلاش ها با قرار گرفتن در مسیر استعداد های خدادادی میسر می شود. از میان 13 رشته برگزار شده در المپیاد دانش آموزان ما در 5 رشته مقام آورده اند که قطعا افتخار بسیار بزرگی برای استان و کشور محسوب می شود.

وی در رابطه با نحوه برخورد اولیا با دانش آموزان مستعد و تلاشگر افزود: رفتار خانواده با فرزند خود بسیار مهم است که آنها چگونه دانش آموزان را تشویق کنند و به سوی اهداف خود سوق دهند، بسیاری از دانشمندان بزرگ جهان که اختراعات ارزنده ای دارند و جامعه بشری مدیون آنهاست در حقیقت این افتخارات حاصل پشتوانه و زحمات خانواده های آنها بوده است.جلوه گر شدن کوشش های یک مرد و زن در اجتماع بیانگر این است که در پشت او یک خانواده حمایتگر و مستعد ایستاده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزان ما در اولین قدم باید باید شکرگزار پروردگار متعال باشند که به آنها عنایت خاصه داشته است و از طرفی باید تشکر عملی خود را به جامعه نیز ابراز کنند چراکه کسی که چنین توانایی و استعدادی دارد باید دین خود را به مملکت و هم وطنانش ادا کند و در این راستا باید خود را موظف بدانیم تا کشور خویش را در عرصه های جهانی ارتقا دهیم. رشد و بالندگی ایران اسلامی وابسته به جوانانی است که آینده پس از این در اختیار آنها قرار دارد بنابراین جوانان ما باید با نوآوری ها و خلاقیت های نوین خویش سعی در کسب افتخارات کشوری داشته باشند.

وی افزود: در کشور ما اجرای المپیاد از سال 1362 شروع شده و 40 سال است که برگزار می گردد و درالمپیاد گذشته تعداد 6540 نفر از دانش آموزان استان شرکت کردند که از ابتدای اجرای المپیاد تا به امروز استان ما موفق به کسب 270 مدال شده است که امید است با افزایش تعداد دانش آموزان شرکت کننده بتوانیم شاهد کسب موفقیت های بیشتری برای استان و کشر باشیم.

دانش آموز خبرنگار پانا: سما رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار