معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی:

معلم ابتدایی علاوه بر آموزگار، روانشناس، مادر، پدر و دوست هم است

مشهد (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت معلم ابتدایی علاوه بر آموزگار، روانشناس، مشاور، مادر و پدر و دوست دانش‌آموز نیز است، بنابراین باید دوره ابتدایی را بسیار جدی گرفت.

کد مطلب: ۱۳۷۹۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
معلم ابتدایی علاوه بر آموزگار، روانشناس، مادر، پدر و دوست هم است

محمود رضایی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در همایش ملی توانمندسازی معلمان ابتدایی و کیفیت بخشی آموزشی با تاکید بر دانش آموزان با نیازهای وی‍ژه که در راستای طرح شهید همت و با حضور معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مشهد برگزار شد، گفت: تعامل و هم افزایی معلمین سبب رشد بیشتر دانش آموز می‌شود.

رضایی بیان کرد: هرچه بتوانیم تعامل و هم افزایی را بین معلم و دانش آموز افزایش دهیم، رشد بیشتری در دانش آموز و مدرسه اتفاق می افتد. اهمیت دوره ابتدایی خطیر بودن رسالت ما را افزایش می دهد که در حوزه توانمندسازی معلمان ابتدایی تا به حال چه کردیم و در آینده چه باید بکنیم. باید کاری کنیم معلم در ساعت کوتاهی که در کلاس درس است تاثیرگذارترین شخص باشد.

رضایی گفت: ما خود را موظف می دانیم به آموزش و پرورش استثنایی و ابتدایی توجه بیشتری داشته باشیم و از همه ظرفیت های خود در این راه استفاده کنیم.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: آموزش تمام ساحتی، عدالت آموزشی و نصیب برابر تربیتی از امور مهم و توانمندسازی معلمان ابتدایی و دانش آموزان با نیاز ویژه است و باید کیفیت بخشی آموزش دانش آموزان با نیاز ویژه و توجه ویژه به تجهیز کلاس های آموزشی این دانش آموزان مد نظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: برنامه ملی توانمندسازی معلمان ابتدایی و کیفیت بخشی آموزشی قدم بزرگی در توانمندسازی معلمان در مقطع ابتدایی عادی و دانش آموزان با نیاز ویژه است. چون در این دوره همه مدارس ما مشاور و ... ندارند و این دوره می تواند معلم را با دست پر به مدارس و سر کلاس ببرد.

ابوالقاسم اکبری ادامه داد: نکاتی که این طرح دنبال می کند ارتقای دانش تخصصی و صلاحیت های حرفه ای، ایجاد زمینه های لازم برای بهبود شاخص های کمی و کیفی، استفاده دانش آموزان مناطق مرزی و دورافتاده، پیوند دادن یادگیری های حرفه ای معلمان با مدرسه و... است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در پایان گفت: با این برنامه به سمت پرورش دانش آموزانی در تراز انقلاب پیش می رویم، دانش آموزانی که از عدالت آموزشی برخوردار بوده باشند.

دانش آموز خبرنگار:حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار