رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

مهم‌ترین برنامه آموزش و پرورش موضوع کیفیت‌بخشی به فرآیند آموزشی است

مشهد (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در وزارت آموزش و پرورش موضوع کیفیت‌بخشی به فرآیند آموزشی است و یکی از عناصر کیفیت‌بخشی به فرآیند آموزش نقش‌آفرینی معلم در این فرآیند است.

کد مطلب: ۱۳۷۹۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین برنامه آموزش و پرورش موضوع کیفیت‌بخشی به فرآیند آموزشی است

حمید طریفی حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: معلمین ما باید واجد شایستگی ها و صلاحیت های حرفه ای لازم برای ایفای نقش موثر در جریان تعلیم و تربیت باشند و ما با چنین رویکرد آموزشی حدود ۳۵۰ هزار معلم ابتدایی را هدفمندسازی کردیم. این معلمین با دانش آموزان با نیازهای ویژه بخصوص دانش آموزان دارای اختلال یادگیری، مشکلات هیجانی و رفتاری، بچه هایی که مشکلات نقص توجه و بیش فعالی دارند و افرادی که نیازمند توجه خاص آموزشی هستند و بچه هایی که بصورت تلفیقی فراگیر در مدارس عادی تحصیل می کنند، سر و کار دارند.

وی ادامه داد: ما حدود ۸۰۰نفر از معلمین ابتدایی را آموزش می دهیم که این معلمین بعد از دوره توانمندسازی به مناطق و شهرهای خود مراجعه می‌کنند و حلقه های علمی تشکیل می دهند که در گروه‌های ۱۰و۱۵ نفره برای گفتمان آماده می‌شوند و مباحثی که در اینجا مطرح می شود را مطرح می کنند.

طریفی حسینی گفت: ما ۸ استان میزبان داریم که در کل کشور به ٨ قطب تقسیم شده اند. امروز قطب اول را با میزبانی استان خراسان رضوی، شهر مقدس مشهد شروع کردیم که حدود ۱۰۰ نفر از همکاران از استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و استان گلستان حضور دارند. مشابه همین برنامه را ما در استان های اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی و مازندران داریم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: مهم‌ترین هدف این دوره ارتقاء توانمندی‌ها و صلاحیت های حرفه ای معلمین دوره ابتدایی است، زیرا معلمین ما ویژگی های دانش آموزان با نیازهای ویژه را بیشتر می شناسند و برای این دانش آموزان در کلاس می توانند تدریس مؤثری را انجام دهند که ما اگر بتوانیم یک دوره موفق داشته باشیم مطمنا خیلی از مشکلات مثل ترک تحصیل و مردودی در دوره ابتدایی حل می‌شود.

وی گفت: مشکلات بسیاری از این دانش‌آموزان به صورتی است که با روش های عادی در کلاس حل نمی شود و باید روش های متفاوتی را انجام داد تا مشکلات آنها حل شود و استعدادها و توانمندی‌هایی که دارند را نشان دهند.

دانش آموز خبرنگار:حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار