پایگاه‌های دائمی دوره‌های تقویتی کنکور در استان بوشهر، راه‌اندازی می‌شود

بوشهر (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت با هدف ارتقا آمادگی دانش‌آموزان برای رقابت در آزمون سراسری، پایگاه‌های دائمی دوره‌های تقویتی کنکور در مدارس سمپاد، نمونه دولتی، شاهد و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی راه‌اندازی می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۹۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
پایگاه‌های دائمی دوره‌های تقویتی کنکور در استان بوشهر، راه‌اندازی می‌شود

علی‌اکبر بازیار در نشست هم‌اندیشی معاونان آموزشی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و مدیران مدارس سمپاد در مرکز رفاهی فرهنگیان بوشهر اظهار کرد: با همکاری و مشارکت وزارت نفت، دوره‌های آموزشی توانمندسازی معلمان، تربیت مدرس کنکور و کلاس‌های تقویتی کنکور برای دانش‌آموزان سراسر استان برگزار شده است.

بازیار گفت: در سال های گذشته، کلاس‌های تقویتی کنکور فقط در حوزه جنوبی استان و کلاس‌های جمع‌بندی در سراسر شهرستان و مناطق برگزار می‌شد اما با تعامل و همکاری وزارت نفت، امسال کلاس‌های تقویتی کنکور در همه شهرستان‌ها برگزار شده است.

بازیار عنوان کرد: حضور کادر آموزشی توانمند و دانش‌آموزان نخبه در مدارس سمپاد و همچنین شرایط مناسب زیرساختی سبب شد تا از ظرفیت این مدارس به عنوان پایگاه‌های دائمی کلاس کنکور برای دانش‌آموز مستعد سمپادی و غیرسمپادی انتخاب شوند.

وی ادامه داد: در شهرستان‌ها و مناطقی که مدارس سمپاد وجود ندارد، از ظرفیت مدارس نمونه دولتی و شاهد به عنوان پایگاه پایگاه‌های دائمی کلاس کنکور استفاده می‌شود.

بازیار خاطرنشان کرد: مرحله جدید دوره‌های توانمندسازی منابع انسانی برای همه فرهنگیان مدارس دولتی و غیردولتی در شهریور ماه سال جاری شروع می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: ۲هزار و ۶۳ داوطلب بوشهری در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در رشته‌های مهندسی، پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی پذیرفته شده‌اند که شهرستان‌های دشتستان و بوشهر به ترتیب، بیشترین تعداد پذیرفته شده را دارند.

وی اضافه کرد: همچنین آزمون سال گذشته، ۱۶۵ نفر از داوطلبان استان، موفق به ثبت رتبه زیر هزار شدند.

بازیار در پایان تاکید کرد: پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی یکی از ظرفیت‌های مهم آموزش و پرورش برای شناسایی و حمایت از استعدادهای دانش‌آموزی است به این دلیل، تقویت ارتباط و تعامل بین مدارس سمپاد و پژوهش سراها، به موفقیت دانش‌آموزان در آزمون سراسری و سایر جشنواره‌های علمی و فرهنگی، کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار