۵۹۸ نفر در کنکور سراسری امسال در دانشگاه فرهنگیان بوشهر، پذیرش می‌شوند

بوشهر(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت در حالی که در کنکور سال گذشته، سهمیه پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان۳۹۰ نفر بود، با همراهی و مطالبه‌گری استاندار ، موفق شدیم این آمار برای آزمون سراسری امسال به ۵۹۸ نفر افزایش دهیم.

کد مطلب: ۱۳۷۸۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
۵۹۸ نفر در کنکور سراسری امسال در دانشگاه فرهنگیان بوشهر، پذیرش می‌شوند

علی موحدی در سمینار آموزشی آشنایی با آخرین تغییرات کنکور در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) بوشهر که در راستای برنامه سپهر دانش و معرفت برگزار شد، افزود: برگزاری دوره توانمندسازی مدرسان کنکور، کلاس‌های آموزشی و تقویتی و روانشناختی و انگیزشی برای دانش‌آموزان و توزیع بیش از ۴ هزار جلد کتاب کمک درسی از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش استان برای آماده‌سازی دانش‌آموزان استان در آزمون سراسری است.

وی تصریح کرد: با همت معاونت معاونت آموزش متوسطه، نقشه راه ۴ ساله برای کسب رتبه های برتر در کنکور سراسری برای سال ۱۴۰۵تدوین شده است.

موحدی بیان کرد: انتظار داریم مشاوران مدارس با هدایت صحیح تحصیلی و تقویت انگیزه، دانش‌آموزان نخبه و علاقه‌مند را، جذب دانشگاه فرهنگیان کنند.

وی با اشاره به آمار زیاد فرهنگیان متقاضی انتقال از شهرستان عسلویه گفت: برای حل این مشکل که سابقه‌ای طولانی دارد، در کنکور سراسری امسال، بوم این شهرستان مستقل و فقط دانش‌آموزان عسلویه‌ای به عنوان بومی، می‌توانند از سهمیه این شهرستان در دانشگاه فرهنگیان استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: با تاثیر۶۰ درصدی در آزمون سراسری امسال، زمینه برای انتخاب دانش‌آموزان علاقه‌مند به حرفه معلمی و در تراز انقلاب اسلامی در دانشگاه فرهنگیان فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در سال تحصیلی جاری، مدیران ، معاونان، معلمان، مشاوران و مربیان پرورشی، متحمل تلاش زیادی برای کاهش گستت‌های تربیتی و علمی ناشی از دوران کرونا شده‌اند که جای تقدیر ویژه دارد.

موحدی با اشاره به حمله‌های مکرر فرهنگی و رسانه‌ای دشمن به مدارس در اغتشاشات و فتنه سال گذشته گفت: با همت مدیران انقلابی و معلمان دلسوز نه تنها، شاهد کمترین آسیب‌ها از این حمله‌ها بودیم، بلکه با حضور گسترده دانش‌آموزان در تشییع شهدای گمنام، اردوهای تربیتی راهیان نور، اعتکاف دانش‌آموزی . زیبایی‌های آموزش و پرورش، بار دیگر جلوه‌گر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار