مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

استفاده از روش‌های خلاقانه در تدریس دبیران پایه اول، امری ضروری است

بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در همایش معماران خشت اول ناحیه یک بهارستان، استفاده از روش‌های خلاقانه در تدریس دبیران پایه اول را ضروری دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۹۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از روش‌های خلاقانه در تدریس دبیران پایه اول، امری ضروری است

همایش معماران خشت اول ناحیه یک بهارستان با حضور محمدعلی زنجانی، معاون آموزش ابتدایی شهرستان‌های استان‌تهران، آیت اصلانی مدیر، معصومه احمدی معاون آموزش ابتدایی و مجتبی نقی‌زاده معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در کانون شهید مطهری برگزار شد.

آیت اصلانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در همایش معماران خشت اول ویژه آموزگاران پایه اول ابتدایی، اظهار کرد: دبیران پایه اول دبستان باید خودشان را همسال دانش‌آموزان فرض کنند تا بتوانند مشکلات دانش‌آموزان خود را درک کرده و علم و آگاهی خود را به آنان انتقال دهند؛ مقطع دبستان به خصوص پایه اول مقطع حساس و خاصی است؛ زیرا دانش‌آموزان در این پایه با تحصیل و مدرسه، آشنا می‌شوند.

وی افزود: هر دبیری علاوه بر آموزش دروس کتب‌، باید دروس زندگی را نیز به دانش‌آموز خود بیاموزد؛ یک دبیر خوب و ممتاز، نباید مشکلات خود را وارد کلاس درس کند؛ بلکه باید در مدرسه تنها به دانش‌آموز و نحوه آموزش بیاندیشد تا دانش‌آموزان ذوق و شوق خود را از دست ندهند.

همچنین اصلانی ادامه داد: نمی‌توان به حرفه دبیری به عنوان شغل نگاه کرد زیرا دبیری شغل نبوده و به عنوان یک هنر خاص و زیبا، توصیف می‌شود؛ دبیر یک مدرسه علاوه بر تدریس تئوری، می‌تواند از ابتکارات و روش‌های خلاقانه زیادی استفاده کند و تدریس هوشمند را نیز وارد تدریس خود کند تا مطالب آن درس در مغز دانش‌آموز، حک شود.

وی در ادامه تشریح کرد: کار دبیران پایه اول بسیار دشوار است و تلاش زیادی را از دبیر می‌طلبد؛ زیرا پایه و اساس علم دانش‌آموز در پایه اول شکل می‌گیرد؛ به همین منظور، آموزگاران باید فرصت را غنیمت بشمارند و به دانش‌آموزان و آینده‌سازان جامعه درس عشق را، بیاموزند.

در پایان معصومه احمدی معاون آموزش ابتدایی در این همایش، اظهار کرد: ویژگی‌های یک دبیر خوب پایه اول، صبر و شکیبایی است که بتواند دانش‌آموزان خود را به نحو احسنت پرورش دهد و در زندگی آنان تاثیر خوبی بگذارد تا دانش‌آموزان از دبیر خود، خاطره خوبی را به خاطر بسپارند.

لازم به ذکر است در پایان این همایش از دبیران پایه اول مدارس ابتدایی ناحیه یک بهارستان، تقدیر و تشکر شد.

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه قبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار