مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردابی اعلام کرد:

نگرانی مزارع پرورش ماهی از قطع برق

تهران (پانا) - مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردابی از نگرانی پرورش‌دهندگان ماهی بابت خسارات ناشی از قطعی برق خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نگرانی مزارع پرورش ماهی از قطع برق

به گزارش ایانا، آرش نبی زاده گفت: نگرانی قطعی برق برای مزارعی که به‌صورت مکانیزه و با استفاده از دستگاه‌های برگشت آب‌کار می‌کنند، بسیار زیاد است. دو سال قبل نیز با مشکلاتی از این قبیل روبه‌رو بودیم و به دلیل قطعی برق بدون هماهنگی، خیلی از مزارع دچار آسیب شدند.

وی افزود: ازآنجاکه ممکن است بسیاری از تولیدکنندگان از شرایط خبر نداشته و یا مشکل پیش‌آمده را اطلاع نداده باشند، برآوردی از میزان خسارت قطعی برق به صنعت پرورش ماهیان سردابی در دست نیست.

نبی زاده ادامه داد: من به‌عنوان مدیرعامل اتحادیه، مشکل چند مزرعه را رصد کردم و با پیگیری‌هایی که حتی تا پای شکایت از وزارت نیرو انجام شد، توانستیم به نتایجی نیز دست پیدا کنیم. اما این درست نیست که به تصمیم یک سازمان دولتی برق مراکز پرورش قطع‌شده، سرمایه پرورش‌دهندگان دچار آسیب شود و مجدداً از محل بیت‌المال تأمین شود.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردابی بیان کرد: امسال نیز در پی اعلام قطع برق در استان چهارمحال و بختیاری، هفته گذشته جلسه‌ای داشتیم که در آن اعلام شد در صورت قطعی برق احتمال از بین رفتن ماهی‌ها بسیار زیاد است. در این جلسه مقرر شد مناطقی که مراکز پرورش ماهی در آن مستقر هستند، دچار قطعی برق نشوند و در صورت اجبار به قطع برق حتماً از قبل اطلاع‌رسانی شود.

وی توضیح داد: در صورت هماهنگی برای قطع برق، مزارعی که به موتور یا سیستم‌های برق اضطراری مجهز هستند، می‌توانند تا حداکثر دو ساعت قطع برق را مدیریت کنند ولی اگر زمان این قطعی بیشتر از دو ساعت به طول انجامد و حتی مشکلی در سیستم برق مزرعه به وجود آید، خسارت‌های وارده جدی خواهد بود.

نبی زاده در ادامه ضمن گلایه از شیوه جبران خسارت صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: خسارات ناشی از قطع برق در بیمه ماهیان سردابی دیده نشده است. درصورتی‌که این بند به بیمه‌نامه اضافه شود، خود صندوق بیمه نیز برای کاهش این خسارت‌ها با وزارت نیرو وارد مذاکره خواهد شد و مشکلات در این زمینه به حداقل خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار