راه‌اندازی استخر پرورش ماهی توسط مددجوی کمیته امداد

تهران (پانا) - یک مددجوی کمیته امداد با راه‌اندازی استخر پروش ماهی، سالانه سه تُن ماهی پرورش داده و راهی بازار می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۲۸۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی استخر پرورش ماهی توسط مددجوی کمیته امداد

محمد دولت‌نژاد از جوانان کارآفرین شهرستان صومعه‌سرا با تشریح شرایط کسب و کار خود به پانا گفت: «طی سال‌های اخیر وضعیت کسب و کار در استان گیلان دچار رکود شده است. من هم کار و شغل ثابتی نداشتم اما با توصیه کارشناسان کمیته امداد به دنبال اشتغال خانگی و رونق تولید رفتم. به ذهنم رسید که در محل زندگی خودم و در حیاتی که داشتم یک حوضچه پرورش ماهی ایجاد کردم.»

این مددجوی کمیته امداد گفت: «با توجه به اینکه پدرم مددجوی کمیته امداد بود به عنوان فرزند مددجو به کمیته امداد مراجعه کردم زیرا شنیده بودم این نهاد به اعضای خانواده مددجویان تحت حمایت نیز تسهیلات اشتغال می‌دهد. در آنجا طرح و برنامه خود را برای راه‌اندازی طرح اشتغال ارائه دادم و کارشناسان کمیته امداد بعد از انجام تحقیقات لازم و گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای، با دادن 20 میلیون تومان وام خوداشتغالی به من موافقت کردند.»

دولت‌نژاد افزود: «از آن زمان نزدیک به 3 سال گذشته و من طرح پرورش ماهی در استخر را توسعه داده‌ام و در تمام مراحل نیز کمیته امداد در کنار نظارت و بازرسی، حامی و مشوق من بوده است. ماهی‌ای که در استخر پرورش ماهی، پرورش می‌دهم از نوع «قزل آلا» و از نژادهای مختلف است. در مورد پرورش ماهی «اوزون برون» هم به دلیل اینکه آب زائدی از استخرهای ماهی «قزل ‌آلا» داشتم و جزو ماهی‌های گرم آبی محسوب می‌شوند، خواستم از این هدر رفت آب استفاده کنم و برای همین هم با تعدادی از دوستان مشورت کردم و در نهایت از این آب برای پرورش ماهی «اوزون برون» استفاده کردم.»

این مددجوی کمیته امداد و کارآفرین در توضیح بیشتر درباره کار خود خاطرنشان کرد: «در استخر پرورش ماهی، ماهی «کپور» هم دارم ولی امسال اولین سالی است که نتیجه فعالیت‌ها و تلاش‌های سال‌های قبل خودم را برداشت می‌کنم. از طرف دیگر هم کاملا مطمئن نشدم که با این امکانات و آبی که من دارم می‌توانم ماهی «کپور» را پرورش بدهم یا خیر. استخری که من دارم 2 تُنی است و سالانه می‌توانم در این دو دهنه استخر سه تن ماهی پرورش بدهم. در کنار آن هم در محوطه منزل هم به کاشت سبزی، پرورش اندکی غاز و اردک و مرغ می‌پردازم که کمک خرج خانواده‌ام است.»

وی گفت: «در وهله نخست از تمام مسئولان و همه افرادی که برای رشد اقتصاد زندگی جوانان به آنها کمک می‌کنند و دوم برای کمک به اقتصاد و معیشت کشور و شهر و دیار خودم تشکر می‌کنم. از آن طرف هم معتقدم جوانی که قصد انجام کاری را دارد باید ابتدا آستین‌های خود را بالا بزند و هر شغلی که در محدوده خانه و کار خود بتواند انجام بدهد را آغاز کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار