رئیس کمیته اجتماعی شواری اسلامی شهر تهران اعلام کرد؛

فعالیت 18 هزار واحد تولیدی صنایع دستی در تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه 18 هزار واحد تولیدی صنایع دستی در تهران فعال هستند، گفت می‌توان سه هزار و ۶۰۰ شغل جدید در این بخش ایجاد کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 18 هزار واحد تولیدی صنایع دستی در تهران

زهرا شمس احسان در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه صنایع دستی نقشی بی‌بدیل در انتقال فرهنگ و تمدن ایران به نسل‌های آینده دارد، اظهار کرد: تحولات ناشی از توجه به صنایع دستی منجر به خلق رضایت و افزایش معیشت می‌شود اما با سهم پایین ایران از صنایع دستی دنیا، شاهد راکد شدن واحدهای تولیدی هستیم.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری همگانی برای توسعه این بخش، خاطرنشان کرد: جز با ایجاد زیست‌بوم صنایع دستی و شتاب دادن به این روند و خلق و توسعه تجاری‌سازی، رونق این حوزه رقم نخواهد خورد.

شمس احسان با بیان اینکه ۱۸ هزار واحد تولیدی صنایع دستی در تهران فعال هستند، یادآور شد: حجم تولید و فروش باید حداقل دو برابر شود و سهم صادرات نیز باید افزایش پیدا کند که نیاز به اقدام جهادی و همگانی است.

وی با تأکید بر اینکه می‌توان سه هزار و ۶۰۰ شغل جدید در این بخش ایجاد کرد، گفت: می‌توان محیط کسب و کار خانگی را در مجتمع‌های مسکونی ایجاد کرد و استعداد نوجوانان را به سمت تولید صنایع دستی ببریم و از سویی دیگر از ظرفیت‌های تبلیغاتی در اختیار شهرداری تهران برای رونق صنایع دستی استفاده کنیم.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه می‌توانیم هویت تهرانی در تولیدات ایجاد کنیم، یادآور شد: تمام این موارد راهبردها و راهکارهای عملیاتی دارد و اگر بتوانیم شهرداری را حامی این هنر قرار دهیم می‌تواند سرمایه‌ای برای کشور باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار