نوجوانان ۱۴ تا ۱۹ ساله می‌توانند در ‏ المپیاد فیلمسازی دختران حوا شرکت کنند‎

تهران (پانا) - بنیاد سینمایی فارابی با همکاری بنیاد بین‌المللی گوهرشاد «المپیاد فیلمسازی دختران حوا» را در دو بخش «ایده» و «فیلم» با شعار «ما پای خانواده ایستاده‌ایم» برگزار می‌کند .

کد مطلب: ۱۳۷۸۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
نوجوانان ۱۴ تا ۱۹ ساله  می‌توانند در ‏ المپیاد فیلمسازی دختران حوا شرکت کنند‎

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، نهاد ملی سینمای ایران با در نظر گرفتن لزوم بیان حقیقت و مقام والای زن در فرهنگ اسلامی- ایرانی و تأکید بر ارتقای جایگاه زن در تمام ابعاد اجتماعی، حقوقی، سیاسی، فرهنگی و… و توانمندسازی دختران مستعد و فیلمساز ایران اسلامی، «المپیاد فیلم‌سازی دختران حوا» را در دو بخش «ایده» و «فیلم» با شعار «ما پای خانواده ایستاده‌ایم» با همکاری بنیاد بین‌المللی گوهرشاد از تاریخ ۱۹ تا ۲۳ تیر برگزار می‌کند .
در فراخوان المپیاد یادشده به شرایط سنی شرکت در این رویداد هنری، بخش‌های گوناگون آن، موضوعات و چگونگی ثبت نام اشاره شده است. متن کامل فراخوان «المپیاد فیلمسازی دختران حوا» با اشاره به آدرس دبیرخانه و گاه‌شمار المپیاد به شرح ذیل است.

فراخـوان المپیاد فیلمسازی دختران حوا

بنیاد سینمایی فارابی «المپیاد فیلمسازی دختران حوا» را در دو بخش «ایده» و «فیلم» با شعار «ما پای خانواده ایستاده‌ایم» برگزار می‌کند.
این المپیاد فیلمسازی با در نظر گرفتن لزوم بیان حقیقت و مقام والای زن در فرهنگ اسلامی- ایرانی و تأکید بر ارتقای جایگاه زن در تمام ابعاد اجتماعی، حقوقی، سیاسی، فرهنگی و… و توانمندسازی دختران مستعد و فیلمساز ایران اسلامی «المپیاد فیلمسازی دختران حوا» را برگزار می‌کند.

شرایط شرکت در المپیاد فیلمسازی دختران حوا:‎
نوجوانان ۱۴ تا ۱۹ ساله (متولدین ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۸) می‌توانند در ‏ المپیاد فیلمسازی دختران حوا شرکت کنند‎.‎

بخش‌های اصلی:
الف) بخش ایده و طراحی شخصیت
۱- منظور از «ایده»، طرح اولیه فیلمنامه است که شخصیت و کشمکش اصلی آن ‏تعریف شده، و دارای آغاز، میانه و پایان باشد و می‌تواند برای فیلم ‏داستانی، وب‌سری، واقعیت مجازی یا مستند نوشته شده باشد.‏
۲- منظور از طراحی شخصیت، خلق کاراکترهای (شخصیت‌) جذاب است که نوجوانان براساس خلاقیت ذهنی آنها را خلق و در نهایت، سوژه نگارش فیلمنامه و ساخت یک فیلم خواهند شد.
- هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ۲ ایده (طرح) ارائه دهد‏‎.‎
- ایده پذیرفته‌شده بعد از پذیرش توسط هیات انتخاب به المپیاد راه یافته، زیر نظر اساتید در ‏کارگاه‌ آموزش به فیلمنامه کوتاه تبدیل ‏می‌شود‎.‎
- طرح‌هایی که در کارگاه‌های تبدیل ایده به فیلمنامه مورد داوری قرار گرفته و پذیرفته می‌شوند ‏با حمایت دبیرخانه این دوره و سایر سازمان‌های مشارکت‌کننده به مرحله تولید می‌رسند.‏
- شرکت‌‌کنندگان محدودیتی برای خلق شخصیت ندارند و شخصیت‌های برتر خلق شده برای تبدیل به فیلمنامه مکتوب و ساخت فیلم توسط بنیاد سینمایی فارابی به ثبت خواهند رسید.

ب) بخش فیلم
- در این بخش فیلم‌هایی با مدت ‌زمان حداکثر ۵ دقیقه که بعد از سال ۱۳۹۸ تولید شده باشند، ‏می‌توانند در این دوره شرکت کنند.
- فیلم‌ها می‌توانند در قالب داستانی، مستند، پویانمایی یا استاپ موشن باشند‎.‎
- فیلم‌های ساخته شده می‌تواند علاوه بر دوربین‌های حرفه‌ای یا خانگی با تلفن همراه (به صورت افقی) نیز تولید شده باشند‎.‎
- فیلم‌های برگزیده در این دوره، در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان‏ به نمایش درخواهند آمد‎.‎
- به فیلم‌های برگزیده مدال اهدا خواهد شد‎.‎
نکته: برگزیدگان به عضویت باشگاه سینمای کودک و نوجوان فارابی درآمده، از مزایای آن ‏برخوردار خواهند شد.‏

موضــوع‌‎:‎
ساخت فیلم یا نگارش ایده‌، با محوریت «ما پای خانواده ایستاده ایم» می‌تواند مبتنی بر یکی از موضوعات زیر باشد:
- پدر قهرمان من…
- از مادرم آموخته ام…
- خواهرم بهترین دوست من…
- برادرم، دوست شجاع من…
- سرزمینی به نام خانه…

نحـوه ثبت نام و ارسـال آثار‎:‎
- برای ثبت‌نام به نشانی https://yfo.icff.ir مراجعه کرده، از بخش ثبت‌نام نسبت به تکمیل فرم آن اقدام نمایید.
- همچنین لینک ثبت‌نام در وب‌سایت بنیاد سینمایی فارابی «www.fcf.ir» و وب‌سایت جشنواره کودک «www.icff.ir» قابل مشاهده است.
- تأکید می‌شود، نام فایل اثر خود را ابتدا به صورت انگلیسی ذخیره و سپس در سامانه بارگذاری نمایید. (علی رضا کمالی=reza kamali Ali)
- اگر امکان ارسال اثر به صورت اینترنتی فراهم نبود، اثر را روی DVD کپی کرده و نام و نام خانوادگی، نام اثر و کد ثبت‌نام که وب‌سایت به شما اعلام کرده است را روی DVD نوشته و آن ‌را به دبیرخانه «المپیاد فیلمسازی دختران حوا» ارسال نمایید.
- DVD می‌بایست پیش از اتمام مهلت اعلام شده به دبیرخانه رسیده باشد.

گاه‌شمـار‎:‎
شروع ثبت نام و ارسال آثار: ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۲
پایان مهلت ثبت نام و ارسال آثار: ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲
اعلام راه‌یافتگان: ۷ تیر ماه ۱۴۰۲
تاریخ برگزاری : ‎ ۱۹ تا ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۲

نشانی دبیرخانه المپیاد فیلمسازی دختران حوا:‎
سایت ثبت نام: https://portal.icff.ir
پست الکترونیک: ‏ yfo@icff.ir
سایت خبری: https://yfo.icff.ir
صفحه اینستاگرام: olymp.film.fe

نشانی پستی: تهران، خیابان ولی‌عصر (عج)، نرسیده به توانیر، نبش کوچه لنکران (احتشام سابق)، ساختمان شماره ۳ بنیاد سینمایی فارابی، نیم طبقه چهارم غربی، دبیرخانه المپیاد فیلمسازی دختران حوا ، کد پستی: ۴۳۶۱۹-۱۴۳۴۸
تلفن: ۸۸۱۹۴۲۵۷ - ۸۸۱۹۴۲۳۳

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار