جواد نکونام در استقلال خراب می‌شود

روشن: مظلومی و مؤمنی در کمیته فنی زیادی هستند/با انتخاب قلعه‌نویی پای امثال کیروش قطع شد

تهران (پانا) - پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است جواد نکونام خوب است اما او در استقلال خراب می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۸۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
جواد نکونام در استقلال خراب می‌شود

به گزارش ایران ورزشی، منتقد ردیف اول ساپینتو از همان روزهای ابتدایی لیگ بیست و دوم، حسن روشن بود. این پیشکسوت استقلال اعتقاد داشت هیجان بیش از حد این مربی به استقلال ضربه می‌زند. روشن در جریان لیگ نیز بارها از سرمربی استقلال انتقاد کرد تا صدای هواداران در آمد. حالا اما با جدایی ساپینتو و تمام شدن فصل این پیشکسوت استقلال بدون اینکه بخواهد ملاحظه هواداران را بکند و نگران آنها باشد براحتی در مورد استقلال صحبت می‌کند.

البته این روزها مهمتر از رفتارهای ساپینتو، تشکیل کمیته فنی است که قصد دارند با خرد جمعی سرمربی تیم استقلال را انتخاب کنند، افرادی که نام‌های بزرگی در استقلال دارند و حضورشان باعث قوت قلب است، اما نکته اینجا است که دفعات پیش مدیران قبلی استقلال فقط کمیته فنی را تشکیل می‌دادند و در نهایت به مرور زمان آن قدر به اعضای کمیته فنی بی‌اعتنایی می‌شد که آنها حضورشان در استقلال کمرنگ می‌شد و در نهایت هم از این تیم محو می‌شدند! اتفاقی که احتمال دارد این بار هم در خصوص کمیته فنی بیفتد و انتخاب آنها صوری و فرمالیته باشد و از نظر آنها اصلاً استفاده نشود! حسن روشن در خصوص تمام مسائل مخصوص استقلال و تیم ملی صحبت کرد.

‌با آقای قلعه‌نویی دیدار کردید. همه می‌خواهند بدانند در این نشست چه اتفاقی افتاد؟
من نشست خصوصی با قلعه‌نویی نداشتم. در مجلس ختم خواهر ایشان شرکت کردم، فقط همین.

‌یعنی شما نشست خصوصی با سرمربی تیم ملی نداشتید؟
نه اصلاً. من فقط به قصد تسلیت با ایشان ملاقات داشتم و نشست خصوصی در کار نبود.

‌پیش از این منتقد آقای قلعه‌نویی بودید، آیا در حال حاضر هم منتقد ایشان هستید یا معتقدید که انتخاب او برای هدایت تیم ملی درست بوده است؟
من معتقدم انتخاب ایشان صد درصد درست بوده است.

‌دلیلتان چیست؟
چون پای مربیان خارجی مثل کی‌روش از ایران قطع شد. او معتقد بود که مربیان ایرانی اصلاً فوتبال نمی‌فهمند. من اعتقاد دارم به قلعه‌نویی باید کمک کرد تا خلاف نظر چنین مربیانی ثابت شود.

‌خیلی‌ها معتقدند که نیمکت قلعه‌نویی شلوغ است و انتخاب درستی در خصوص دستیارانش نداشته است!
من هم اعتقاد دارم نیمکت قلعه‌نویی شلوغ است، اما اگر بتوانند تقسیم وظایف کنند خوب است و مشکلی ندارد.

‌استقلال نتوانست در فینال جام حذفی موفق شود و جام را از دست داد، نظرتان در این خصوص چیست؟
پرسپولیس تیم خوبی بود و توانست قهرمان شود البته این را بگویم استقلال هم امسال خوب بود ولی به‌دلیل نبود ثبات مدیریت جام را از دست داد. پرسپولیس ثبات بهتری در مدیریت داشت و به نتیجه رسید.

‌عده‌ای معتقد هستند اینکه مدیریت استقلال تغییر می‌کند، عمدی است. نظر شما چیست؟
نمی‌توانم گناه کسی را بشورم اما در کل می‌گویم به استقلال خیلی ظلم می‌شود. تیم استقلال تنها است.

‌در فینال جام حذفی اتفاقات عجیب زیادی افتاد و یک بخش آن در زمینه داوری بود. عکس‌هایی که از این بازی منتشر شد نشان داد که داوران با نیمکت پرسپولیس خوشحالی کردند و همچنین در جشن قهرمانی این تیم هم شرکت داشتند!
به نظرم رفتار داوران غیر عادی بود. نباید این کار را می‌کردند.

‌به تازگی مدیریت استقلال از چند پیشکسوت این تیم دعوت به همکاری کرده و کمیته فنی تشکیل داده است. به نظر شما کمیته فنی باید باشد یا حضورشان کاملاً صوری است؟
کمیته فنی باید باشد، اما به شرط اینکه بتوانند صحبت کنند و به نظرشان اهمیت داده شود. به نظرم حضور مؤمنی و مظلومی در کمیته فنی زیادی است. اگر قرار بود این دو نفر کاری کنند در هیأت مدیره انجام می‌دادند.

‌قرار است بزودی سرمربی جدید استقلال انتخاب شود. شما اعتقاد دارید مربی خارجی می‌تواند به استقلال کمک کند یا باید با مربی ایرانی قرارداد ببندند؟
مربی خارجی می‌تواند به استقلال کمک کند به شرطی که مربی خوب بیاورند.

‌در گزینه‌های ایرانی هم بحث آمدن نکونام جدی است، نظرتان در خصوص او چیست؟
نکونام خوب است اما من اعتقاد دارم نکونام در استقلال خراب می‌شود.

‌چرا چنین اعتقادی دارید؟
چون باشگاه پول ندارد و وضعیت مدیریت و مالی استقلال اصلاً خوب نیست. اما اگر نکونام سرمربی استقلال شد باید از کمیته فنی کمک بگیرد و روی کمک آنها حساب باز کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار