استاندار تهران در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

گلایه مردم از ازدیاد جمعیت و نبود سرفاصله‌های لازم در مسیر راه‌آهن تهران - پیشوا

تهران (پانا) - استاندار تهران با اشاره به بررسی میدانی خود از راه‌آهن تهران - پیشوا گفت‌ سطح رضایت‌مندی مردم مورد ارزیابی قرار گرفت و مردم از ازدیاد جمعیت، نبود سرفاصله‌های لازم برای پذیرش جمعیت و از تهویه نامناسب گلایه داشتند.

کد مطلب: ۱۳۷۸۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
گلایه مردم از ازدیاد جمعیت و نبود سرفاصله‌های لازم در مسیر راه‌آهن تهران - پیشوا

علیرضا فخاری، استاندار تهران در حاشیه بازدید خود از راه‌آهن تهران - پیشوا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از صبح با اولین خط قطار به سمت پیشوا حرکت کردیم و در این مسیر با مدیرعامل رجا و مدیر راه‌آهن تهران و سایر مسئولان مربوطه بررسی میدانی را برای ارزیابی سرویس حمل و نقل ریلی در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: اولین اقدام ما بررسی میدانی سرویس حمل و نقل ریلی در جنوب شرقی استان بود، سرویس حمل‌ونقل را بررسی و ارزیابی کردیم. همچنین عملکرد دستگاه‌های ذیربط را بررسی کردیم و در طول سفر با مسافران ارتباط مستقیم گرفتیم و از نزدیک شاهد مشکلات و محدودیت‌ها بودیم.

استاندار تهران ادامه داد: سطح رضایت‌مندی مردم را ارزیابی کردیم. مردم از ازدیاد جمعیت، نبود سرفاصله‌های لازم برای پذیرش جمعیت و از تهویه نامناسب گلایه داشتند. حتی در گرمای ابتدای صبح نیز دچار زحمت بودند و ما نیز دچار این آزار شدیم که این مساله در تصمیم‌گیری‌های همه ما موثر بود. از اولین موضوعات رفع تجهیزات برودتی و تهویه مطبوع است و از آنجا که سطح مشارکت و پذیرش مسافر در این مسیر زیاد است، افزایش تعداد قطارها یکی از موضوعاتی که است که باید تامین شود.

وی تصریح کرد: نکته بعدی که در طول مسیر مورد بررسی قرار گرفت مذاکره با مسئولان شرکت رجا بود برای از کارافتادگی و عیوبی است که قطارها دارند و باید برای آن فکر کنیم هم سهم دولت و هم سهم شرکت رجا برای تامین منابع و جبران کسری منابع برای تعمیرات در نظر گرفته شود و باید گزارش نهایی را ارسال کنند تا بتوانیم پیگیری لازم را داشته باشیم. سهم هزینه‌های یک صندلی سفر را بسیار بزرگتر و افزون‌تر از آنچه که دریافت می‌کنند طرح کردند که با این درآمد جبران تعمیرات و کاستی‌ها وجود ندارد و باید اقدامات جبرانی کمک دهنده از طرف دولت در دستور کار بگیرد.

فخاری خاطرنشان کرد: چگونگی طرح اجرای متروی مورد تصویب نیز یکی از نکات دیگری بود که در مسیر پیشوا، ورامین - تهران مطرح شد. آخرین وضعیت از سوی متروی تهران ارائه شده که باید بررسی شود و با محدودیت هایی که وجود دارد نکته قابل تاملی است و باید تصمیم درست، فنی و منطقی برای حل مشکلات مردم گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار