در گفت‌وگو با پانا:

سامان آقازمانی: تعیین سقف قرارداد فساد را بیشتر می کند

پرسپولیس با شایستگی ۳ قهرمانی آورد/ استقلالی‌ها خودشان را کوچک کردند/ فدراسیون باید علیه آنها حکم سنگینی بدهد

تهران (پانا) - بازیکن پیشین پرسپولیس معتقد است تعیین سقف قرارداد باعث رواج مزایای زیرمیزی و فساد بیشتر می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۷۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
سامان آقازمانی: تعیین سقف قرارداد فساد را بیشتر می کند

سامان آقا زمانی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد درخشان پرسپولیس در فصل گذشته اظهار داشت: «ما تنها فصل پیش بدون جام بودیم و در ۷ سال گذشته هر چه جام بود را درو کردیم. امسال هم قبل از دربی درحالی‌که همه‌چیز دست سپاهان بود و پرسپولیس شانسی برای قهرمانی نداشت، گفتم اگر دربی را ببریم بدون شک لیگ را می‌گیریم. به این اعتقاد داشتم و مطمئن بودم حریف امتیاز از دست می‌دهد. خدا را شکر این اتفاق افتاد و توانستیم فصل را بسیار عالی تمام کنیم.»

وی افزود: «در جام حذفی هم استقلالی‌ها می‌گفتند که‌ای کاش به پرسپولیس بخوریم. اینکه آن‌ها ما را شایسته‌ قهرمانی نمی‌دانستند را خودشان می‌دانند اما در زمین نشان دادیم، فوتبال به حرف زدن نیست و باید تلاش کرد. وگرنه به حرف باشد همه می‌توانند خودشان را شایسته و قهرمان بدانند. اما نکته‌ای که باید بگویم این است که‌ای حرف‌ها و تهمت‌ها قشنگ نیست. قبل از بازی با بازیکنان ما دست ندادند. با این حرکت استقلالی‌ها خودشان را کوچک کردند. شما اگر می‌خواهید بزرگی خود را ثابت کنید باید کاری کنید تا طرف مقابل خجالت‌زده شود. خودشان وارد این بازی‌های بچگانه شدند و تمرکز خود را از دست دادند. در عوض بچه‌های ما به حریف احترام گذاشتند و با تمرکز بالا شخصیت بزرگ خود را نشان دادند و بازی را باصلابت و اقتدار بردند.»

بازیکن پیشین پرسپولیس ادامه داد: «باید به کادر فنی،مدیریت باشگاه و بازیکنان و هواداران تبریک بگویم. جام نگرفتیم، نگرفتیم یک‌دفعه ۳ جام گرفتیم. این ارزش خیلی بالایی دارد. بعد از جام جهانی و این لیگ فرسایشی واقعاً انگیزه دادن به بازیکنان خیلی هنر می‌خواهد. به‌خصوص اینکه نوسان زیادی داشتیم. با انواع اتفاقات دست‌وپنجه نرم کردند. اختلاف امتیازی را با اشتباهات سریالی داوران از دست دادند اما پا پس نکشیدند و مقتدرانه قهرمان شدند.»

سامان آقا زمانی گفت: «فوتبال روحش یعنی جوانمردی و دوستی و رقابت. استقلالی‌ها اما شمشیر را از رو بستند. همه‌چیز را باهم باختند. هم‌بازی را باختند و هم اخلاق را. روح ورزش را زیر سؤال بردند. فدراسیون باید آبان دخالت کند. حکم و جریمه سنگینی برای استقلالی‌ها در نظر بگیرد تا برای بقیه تیم‌ها درس عبرت شود. واقعاً حرکتشان زشت و زننده بود.»

وی افزود: «الان باید وزارت ورزش ابتدا حکم مدیریت درویش به‌عنوان مدیرعامل باشگاه را تمدید کند. مدیریت هم باید سریع قرارداد گل محمدی را ببندد. برای بارگیری و تقویت تیم قدم بردارد. این مهم‌ترین کاری است که باید ابتدا انجام بدهند. متأسفانه هرسال در شروع فصل پرسپولیس بین نهادهای دولتی پاسکاری می‌شود. سازوکار درستی ندارند. تا زمانی هم که این تیم خصوصی نشود،مشکل حل نخواهد شد. سازمان خصوصی‌سازی تا الان کجا بود که مدعی است باید هیات مدیره را انتخاب کند؟ مگر تا الان کمکی کرده که دایه مهربان‌تر از مادر شده است؟ اصلاً همین دخالت آن‌ها باعث فساد و زد و بند می‌شود. الان شکاف بین نهادهای دولتی (سازمان خصوصی‌سازی و وزارت ورزش) به ضرر پرسپولیس است. این تیم باید به مردم واگذار شود نه نمی‌شود. حداقل کاری کنند تا این دل‌خوشی از مردم گرفته نشود.»

بازیکن پیشین پرسپولیس با اشاره به تعیین سقف قرارداد ادامه داد: «هیچ کجای دنیا چنین چیزی وجود ندارد. در فوتبال حرفه‌ای حرف زدن از سقف قرارداد خنده‌دار است. عربستان دارد آن‌طور برای فوتبال سرمایه‌گذاری می‌کند تا با استفاده از فوتبال به صنعت گردشگری و توریستی خودش رونق دهد. آن‌وقت ما سقف تعیین می‌کنیم. مگر پرسپولیس با مثلاً تیم آلومینیوم یکی است؟ این تیم باید در آسیا شرکت کند. با این قانون واقعاً مسخره است و باعث افزایش زیرمیزی و فساد می‌شود. در قرارداد سقف را رعایت می‌کنند اما آن‌طرف زمین و ماشین و خانه زیرمیزی می‌گیرند. آن‌وقت هر بازیکن درجه چندمی هم طلب سقف تعیین‌شده را دارد. چند سال قبل هم همین اشتباه را کردند. آیا نتیجه داد؟ اگر مشکلشان بازیکن خارجی است که من معتقدم واقعاً بهتر از این خارجی‌هایی که می‌آیند، داریم. پرسپولیس بهتر است امثال علیپور را برگرداند. برویم خودمان بازیکن بسازیم. واقعاً ساختن ۲۰ بازیکن در بین این‌همه استعداد زیاد است؟»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار