میز ارتباطات مردمی آموزش و پرورش در آذربایجان شرقی همزمان با سفر استانی رئیس‌جمهور آغاز به‌کار کرد

تهران (پانا) - همزمان با سفر استانی رئیس‌جمهور به استان آذربایجان شرقی و با حضور جمعی از اعضای شورای معاونان، فعالیت میز ارتباطات مردمی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
میز ارتباطات مردمی آموزش و پرورش در آذربایجان شرقی همزمان با سفر استانی رئیس‌جمهور آغاز به‌کار کرد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، همزمان با سفر رئیس‌‌جمهور به استان آذربایجان شرقی فعالیت میز ارتباطات مردمی آموزش و پرورش این استان با حضور نمایندگان تام الاختیار وزیر آموزش و پرورش آغاز شد.

فعالیت میز ارتباطات مردمی آموزش و پرورش استان از صبح امروز با حضور احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، سید مجتبی هاشمی، مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش و سید امیر موسوی، مدیرکل دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش در محل تالار معلم شهر تبریز آغاز به کار کرد.

*رضایتمندی و اقناع مردمی مهم‌ترین هدف میز

خدمت آموزش و پرورش در سفر های رئیس‌جمهور به استان‌ها است.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: اهداف میز خدمت در سفرهای استانی در دو بخش؛ بررسی میزان تحقق مصوبات سفر قبلی و شتاب دهی به آن‌ها و اقدامات شایسته به مردم براساس تحلیل‌های سال‌های گذشته در جهت رشد و پیشرفت ارائه خدمات است.

وی گفت: سفرهای استانی در سطح کشور به منظور آشنایی با مسائل و مشکلات مردم و تلاش برای حل آن‌ها، ایجاد روحیه و انگیزه برای انجام بهتر کارها و تسریع در روند و همچنین شناخت ظرفیت‌های استان در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انجام می‌پذیرد که می‌تواند رونق اقتصادی و تولیدی همراه داشته و با حضور میدانی مسئولین بالادستی سطح وزاتخانه ارتباط مستقیم موثری با مردم اتفاق بیافتد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اهداف میز خدمت در سفرهای استانی در دو بعد است که بعد اول بررسی میزان تحقق مصوبات سفر قبلی و شتاب‌دهی به آنها است و بعد دوم اقدامات شایسته به مردم براساس تحلیل‌های سنوات گذشته در جهت رشد و پیشرفت ارائه خدمات است.

وی به بحث ارتباط مستقیم با مردم، فرهنگیان و دانش‌آموزان که در این سفرها و تشکیل میز خدمت شکل می‌گیرد اشاره کرد و گفت: رسیدگی به مشکلات جدید در خصوص ثبت‌نام، نقل و انتقالات، اشتغال، مشکلات اداری آموزش و پرورش و عمومی مطرح است که اگر در داخل استان قابل حل باشد به واحد مربوطه ارجاع داده می‌شود و مواردی که طی روال عادی قابل حل نیست با اختیارات وزارتخانه رسیدگی و حل خواهد شد.

محمودزاده خاطرنشان کرد: در سفر گذشته به استان آذربایجان شرقی در حدود ۳۰ موضوع مراجعه با فراوانی‌های مختلف داشته‌ایم و در این سفر نیز با حضور نماینده تام‌الاختیار وزیر راهکارها، پیگیری‌ها، توضیحات و دستورات لازم اتفاق می‌افتد و رویکرد اصلی این است که با رضایتمندی مراجعین و اقناع مردمی مواجه باشیم.

وی با بیان اینکه مهم ترین موضوعی که در تشکیل میز خدمت مطرح است، سنجش دائمی مصوبات قبلی توسط کارگروه مستقر در امور حقوقی وزارت خانه است، افزود: این کارگروه در طول سال تمامی نارسایی‌های تربیتی، آموزشی، خدماتی رفاهی، تجهیزات و ... را پیگیری می‌کند که تا حدود زیادی حل شده و در هر سفر استانی با تشکیل میز خدمت و طی ارائه کاربرگ‌هایی به مراجعین نواقصات بررسی و رفع می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی، خواستار بحث فرهنگ‌سازی موضوع میز خدمت و تسری استفاده از این ظرفیت یعنی ارتباط مستقیم و چهره به چهره مردم و مسئولین به بخش‌های دیگر، توسط مطبوعات و رسانه‌ها شد و تاکید کرد: در این صورت بی واسطه مشکلات و دغدغه‌ها مطرح می‌شود تا انتظارات منطقی، علمی و به حق مردم از مسئولین اجرایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار