اخبار اجتماعی در هفته‌ای که سپری شد؛

از تغییر ساعت کار ادارات تا امتیاز جدید دولت برای مادران شاغل

تهران (پانا) - اجرای مصوبه تغییر ساعت کار ادارات، امتیاز جدید دولت برای مادران شاغل، حریق در انبار چسب تهران، آخرین وضعیت پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی و اجرای حکم پرونده کثیرالشاکی «دهکده آبی پارس» بخشی از مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی بود در هفته‌ای که گذشت.

کد مطلب: ۱۳۷۷۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
از تغییر ساعت کار ادارات تا امتیاز جدید دولت برای مادران شاغل

در این هفته از خرداد ماه سال جاری اخبار متعددی در حوزه اجتماعی خبرگزاری پانا منتشر شد که در ادامه مروری بر مهم‌ترین رویدادهای این حوزه را می‌خوانید:

آمار کرونا

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تاکنون تعداد ۷ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۶۵ نفر به این بیماری مبتلا شدند و ۱۴۶ هزار و ۲۷۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند. تاکنون ۷ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۹۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

آمار واکسیناسیون کرونا

تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۵۷۴ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۴۹۹ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۸۱۱ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۸۸۴ دُز رسید.

آخرین نقشه کرونایی کشور

در هفته‌ای که گذشت، هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا نیست، ۶۵ شهر در وضعیت زرد و ۳۸۳ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار گرفتند.

تغییر ساعت کار ناوگان حمل‌ونقل عمومی

در پی اجرای مصوبه دولت مبنی بر تغییر ساعت کار ادارات، مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، از تغییر ساعت کار مترو از روز سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: فعالیت مترو تهران از ۱۶ خرداد، ساعت ۴:۳۰ دقیقه بامداد آغاز و تا ساعت ۲۲ ادامه دارد. ساعت آغاز به کار مترو تهران در روزهای پنجشنبه ۵:۳۰ و جمعه‌ها هم ۶ صبح است و این تغییر ساعت تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ ادامه دارد.

این در حالی است که ساعت کار خطوط اتوبوسرانی نیز از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز و فعالیت خطوط بی‌آرتی نیز همچون گذشته ۲۴ساعته است. به طوری که اتوبوس‌های این خطوط به صورت شبانه‌روزی خدمات‌رسان خواهند بود.

یک امتیاز جدید برای مادران شاغل

در هفته‌ای که سپری شد، با مصوبه هیات وزیران ساعت کار ادارات تغییر یافت، از این رو انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده‌ در حاشیه جلسه هیات دولت تاکید کرد که درباره شناور‌شدن شروع ساعت کار بانوان بخشنامه صادر خواهد شد تا بانوانی که کودک زیر ۷ سال دارند از این مزیت بهره ببرند‌. معاون امور زنان ریاست جمهوری تاکید کرد: این موضوع فوری بخش‌نامه خواهد شد و همین روزها به نتیجه خواهد رسید؛ چراکه شخص رئیس‌جمهور بر پیگیری این موضوع تاکید ویژه دارد. در صورتی که این موضوع، بخش‌نامه شود ادارات و مجموعه‌های مختلف ملزم هستند این موضوع را اجرایی کنند.

حریق در انبار چسب

در هفته‌ای که گذشت، انبار چسب در بازار بزرگ تهران دچار حریق شد که مهار آن دو روز طول کشید. جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: آتش سوزی در بازار سید ولی و در قسمت مغازه‌های مملو از چسب رخ داد و با گذشت حدود ۲۴ ساعت از آغاز آتش سوزی آتش مغازه‌های بالایی مهار شدند و عملیات لک‌ها گیری در قسمت بالایی به پایان رسید. مشکل اصلی در قسمت زیر زمین است و با توجه به انبارهای بزرگ‌تری که در قسمت زیر زمین وجود دارد و با توجه به اینکه کاملاً شعله‌ور بود و تنها یک مسیر با یک به آنجا وجود داشت هیچ امکان ورودی وجود نداشت و با توجه به احتمال انفجار و ریزش ساختمان عملیات تهاجمی در زیر زمین زمان بر و سخت بود.

آخرین وضعیت پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی

در هفته‌ای که گذشت بیست و ششمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه نیز برگزار شد. آخرین وضعیت پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی، توضیح درباره ترک فعل‌ دستگا‌ه‌ها در حوزه عفاف و حجاب، توضیح درباره استخدام ۱۰ هزار نفر از کارکنان شورای حل اختلاف، حمایت دستگاه قضایی از تولید و اشتغال، توضیح درباره برنامه قوه قضاییه برای بازگشت مجرمان قابل اصلاح به جامعه، آخرین وضعیت پرونده قتل خانم نسیم صدقی و توضیح درباره برگزاری مزایده چای تاریخ مصرف گذشته توسط بانک ملی بخشی از مهم‌ترین محورهای مطرح شده از سوی مسعود ستایشی بود.

اجرای حکم پرونده کثیرالشاکی «دهکده آبی پارس»

علی صالحی، دادستان تهران در هفته‌ای که گذشت از اجرای حکم پرونده کثیرالشاکی «دهکده آبی پارس» و پرداخت کامل ردِ مال به تمامی ۱۲۴۸ نفر مالباختگان خبر داد. علی صالحی با اشاره به اجرای حکم پرونده در دادسرای جرایم اقتصادی تهران، اظهار کرد: محکومان این پرونده که ۶ نفر هستند با جلب اعتماد مردم از طریق سپرده پذیری غیرمجاز، به اتهام اخلال جزئی در نظام اقتصادی کشور به حبس، جزای نقدی و ردّمال محکوم شده اند. دو شرکت «دهکده آبی پارس» و «آینده سازان سرزمین من» بدون تأیید بانک مرکزی، وجوه مردم را دریافت و با وعده پرداخت سود‌های هنگفت بانکی، موجبات اغوا و فریب مالباختگان را فراهم آورده بودند. پرونده بالغ بر یک هزار و ۲۴۸ نفر شاکی داشت و مبلغ رد مال تعیین شده ۱۰۴ میلیارد تومان بوده که پس از ارجاع به شعبه اجرای احکام، جلسات متعددی با حضور محکومان، شکات و وکلای طرفین در دادستانی تهران برگزار و درخصوص نحوه پرداخت ردّمال تصمیم گیری نهایی و منتهی به پرداخت کامل رد مال به ماباختگان شد.

اعلام علت فوت «منصوره سگوند»

در هفته‌ای که گذشت، رسانه‌های ضد انقلاب در ادامه پروژه کشته‌سازی‌های بی اساس، ادعا‌هایی را در رابطه با «مرگ مشکوک و قتل» یک شهروند خرم‌آبادی به نام منصوره سگوند مطرح کرده‌اند. در همین زمینه عمران علی محمدی، رئیس کل دادگستری استان ایلام درباره علت فوت این فرد اظهار کرد: منصوره سگوند، دانشجوی پیام نور آبدانان، در ساعت 14 و 45 دقیقه بعد از ظهر در یک تماس تلفنی به دوست خود اعلام می‌کند که حالش خوب نیست. در پی این تماس تلفنی، دوست مرحومه سگوند به همراه همسر خود به خانه وی مراجعه می‌کند. صاحب‌خانه در سفر حج بوده و کلید منزل خود را به یکی از همسایه‌ها سپرده بود، دوست مرحومه سگوند پس از دریافت کلید از همسایه وارد منزل می‌شود و خانم سگوند را درحالی که به زمین افتاده است مشاهده کرده و با اورژانس تماس می‌گیرد. پس از بررسی اورژانس مشخص می‌شود علائم حیاتی در منصوره سگوند وجود ندارد و بیمارستانی که متوفی ابتدا به آنجا اعزام شد علت مرگ را ایست قلبی اعلام کرده است.علی محمدی، رئیس کل دادگستری ایلام بیان کرد: پیکر مرحومه سگوند جهت تشخیص به پزشکی قانونی ایلام اعزام شد و براساس اعلام پزشکی قانونی هیچگونه آثار و علائمی مبنی بر درگیری یا ضربه بر روی جسد مشاهده نشده است.

آزادی ۲ مدیر بازداشتی در سازمان حفاظت محیط زیست

در هفته‌ای که سپری شد، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشستی خبری درباره ارزیابی پروژه راه‌آهن رشت - آستارا توضیح داد. وی همچنین درباره دستگیری دو مدیر سازمان نیز توضیحاتی داد و گفت: دو نفری که بازداشت شده‌ بودند، آزاد هستند و در سازمان مشغول به کار هستند ولی شکل دستگیری برای ما ابهام داشت زیرا باید حرمت افراد رعایت شود که برای ما خوشایند نبود و امیدواریم دستگاه‌های اقدام کننده، درباره موضوع اتهام و جزئیات آن صحبت کنند. رشد ۶۷ درصدی بودجه محیط زیست در سال ۱۴۰۲، ساماندهی مساله پسماند در استان‌های شمالی، آخرین تلاش‌های کشور برای بازگشت آب به رود هیرمند، ارزیابی زیست‌محیطی آرامستان‌های جدید تهران، افتتاح ۱۰۱ پروژه طی هفته محیط زیست و شوری رودخانه در پایین دست سد چمشیر از دیگر موضوعاتی بود که سلاجقه آنها را تشریح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار