اخبار اجتماعی در هفته‌ای که گذشت؛

بازگشت کشور به روزهای صفر مرگ‌ومیر کرونا

تهران (پانا) - فروکش مرگ‌های ناشی از بیماری کرونا و بازگشت به روزهای صفر مرگ‌های روزانه، ماجرای فوت پاکبان شهرداری تهران، اجرای طرح دریافت یک‌روزه گواهینامه موتورسیکلت، اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش و اعلام آخرین پیگیری‌ها برای آزادی حمید نوری دیپلمات ایرانی بخشی از مهم‌ترین خبرهای حوزه اجتماعی بود در هفته‌ای که گذشت.

کد مطلب: ۱۳۸۰۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت کشور به روزهای صفر مرگ‌ومیر کرونا

در هفته پایانی خرداد ماه سال جاری اخبار متعددی در حوزه اجتماعی خبرگزاری پانا منتشر شد که در ادامه مروری بر مهم‌ترین رویدادهای این حوزه را می‌خوانید:

آمار کرونا

بر اساس آمار رسمی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون تعداد هفت میلیون و ۶۱۲ هزار و ۳۹۵ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و ۱۴۶ هزار و ۲۹۲ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. تاکنون هفت میلیون ۳۶۸ هزار و ۵۹۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. این در حالی است که طی هفته‌ای که سپری شد، 4 روز هیچ مرگ و میری ناشی از این بیماری در کشور ثبت نشد.

آمار واکسیناسیون کرونا

همچنین از زمان شروع واکسیناسیون کرونا در کشور تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۸۶۵ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۸۷۱ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۲۳ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۲۵۹ دُز رسیده است.

آغاز گرمای تابستانه در کشور و ثبت نخستین دمای ۵۰ درجه در سال جار ی

طبق هشدارهای سازمان هواشناسی هوای اغلب مناطق در کشور طی هفته‌ای که گذشت گرم‌تر شد. در عین حال با ادامه روند افزایش دما در جنوب شرق، بیشینه دمای هوا در شهداد کرمان به ۵۰.۲ درجه سلسیوس رسید که نخستین دمای ۵۰ درجه کشور در سال ۱۴۰۲ را رقم زد.

فوت پاکبان شهرداری و ورود شورای شهر به ماجرای حادثه فوت

در هفته‌ای که گذشت حادثه‌ای دلخراش برای یکی از پاکبانان شهرداری تهران رخ داد و باعث جان باختن پاکبان در حاشیه اتوبان چمران شد. در پی این حادثه ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران از ورود شورا درخصوص حادثه فوت یک پاکبان در اتوبان چمران خبر داد و گفت: از شهرداری درخواست گزارش شده این گزارش توسط نهادهای نظارتی شهرداری نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

طرح دریافت یک روزه گواهینامه موتورسیکلت

برابر آمارهای پلیس راهنمایی و رانندگی، 6 میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، اما فاقد گواهینامه موتورسیکلت هستند. از این رو طرح دریافت یک روزه گواهینامه موتورسیکلت در دستور کار پلیس راهور فراجا قرار دارد و سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا در هفته‌ای که گذشت اعلام کرد که طرح ارائه یک روزه گواهینامه موتورسیکلت در سمنان به شکل پایلوت اجرا شده است و طی یکی دو هفته آتی این طرح در تبریز هم اجرا می‌شود تا به شکل سراسری در کشور به مرحله اجرا درآید. وی گفت: در این طرح تمام اقدامات از برگزاری آزمون آئین‌نامه، آزمون عملی، معاینات پزشکی و ... را در طول یک روز ارائه می‌دهیم. اما به هرحال فرد متقاضی نیز باید مهارت لازم را داشته و امتیاز کافی را کسب کند. اگر فردی تمام این آزمون‌ها و معاینات را به درستی پشت سر بگذارد، ظرف مدت یک روز تمام اقداماتی را که باید برای دریافت گواهینامه انجام دهد، انجام داده است.

دستگیری 20 متهم شهادت نیروهای فراجا در سیستان‌ و بلوچستان

در هفته‌ای که گذشت، بیست و هفتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه نیز برگزار شد. جلوگیری از تعطیلی ۳ هزار و ۴۸۵ کارخانه و واحد تولیدی در سال گذشته، بازگشت حمید نوری به‌زودی به کانون خانواده، دستگیری 20 متهم درخصوص شهادت 12 تن از شهدای فراجا، ورود دادستانی تهران به موضوع احتکار دارو و آخرین وضعیت پرونده احمدعلیرضا بیگی از جمله مهم‌ترین محورهایی بود که مسعود ستایشی آنها را تشریح کرد.

ترخیص مهدی چمران از بیمارستان

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران که به‌دلیل بیماری‌ قلبی در بیمارستان بستری شده بود، پس از بهبود در هفته‌ای که گذشت از بیمارستان ترخیص شد. پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران در تشریح آخرین وضعیت سلامت مهدی چمران اظهار کرد: ایشان روند خوبی را طی می‌کنند و بیشتر اصرار دوستداران است تا استراحت کنند که بهبودی کامل حاصل شود و زمان حضور ایشان در شورا منوط به نظر پزشکان است.

اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش

در هفته‌ای که گذشت اسامی چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال 1401 جهت حضور در سایر مراحل فرآیند استخدام اعلام شد. علی صدر، معاون سازمان سنجش گفت: داوطلبان باید پس از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش آموزش کشور، از امروز پنجشنبه اول تیر ماه و حداکثر ظرف مدت 72 ساعت پس از آن با مراجعه به سامانه my.medu.ir نسبت به تکمیل فرم اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک مورد نیاز گزینش اقدام کنند. 534 هزار و 404 داوطلب برای آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کردند که از این تعداد 454 هزار و 993 داوطلب زن و 79 هزار و 411 نفر مرد بودند و این آزمون صبح روز جمعه ۸ اردیبهشت ماه در ۳۸۶ حوزه امتحانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و در ۲۳۲ شهرستان در سراسر کشور برگزار شد.

ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی دبیری

همچنین در هفته‌ای که سپری شد، فرایند ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموز سال 1402 نیز انجام شد. این آزمون در روز پنج‌شنبه (12 مرداد) برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار