رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تأکید کرد:

حمایت از راه‌اندازی دی کلینیک مؤسسه توانمند‌ساز حضرت رسول (ص)

بیرجند (پانا)- دی کلینیک مؤسسه توانمندساز حضرت رسول(ص)-مُحَر در زمینی به مساحت حدود ۴ هزار متر مربع با اعتبار 600میلیارد تومان در بیرجند احداث می‌شود و وزارت کشور مجوزی برای اجرای ایده شهر سلامت به این کلینیک داده است.

کد مطلب: ۱۳۷۷۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از راه‌اندازی دی کلینیک مؤسسه توانمند‌ساز حضرت رسول (ص)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یکی از چالش های حوزه بهداشت و درمان در استان را عدم فعالیت مراکز درمانی خصوصی مانند دی کلینیک اعلام کرد و گفت: ما می توانیم بر اساس قانون 10 درصد تخت های مازاد خود را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

میرزایی در دیدار با جمعی از اعضای هیات امنا مؤسسه توانمندساز حضرت رسول(ص)-مُحَر افزود: مردم حق دارند که از بهترین خدمات پزشکی و درمانی بهره مند شوند و تأمین این خدمات بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

وی ادامه داد: اگر مجموعه‌ای خارج از دانشگاه علوم پزشکی مثلا در قالب این مؤسسه بهه دنبال ارائه خدمات درمانی خصوصی باشد هم مورد تائید دانشگاه علوم پزشکی است هم مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه با ایجاد اینگونه مراکز درمانی شاهد افزایش رضایت مندی مردم خواهیم بود، گفت: دانشگاه علوم پزشکی به دنبال ارائه خدمات درمانی با کیفیت به مردم استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر حمایت حقوقی و معنوی از راه اندازی دی کلینیک مؤسسه توانمندساز حضرت رسول(ص)-مُحَر افزود: باید به شکلی برنامه ریزی کنیم که حضور پزشکان دانشگاه علوم پزشکی در سایر مراکز درمانی خللی برای دانشگاه ایجاد نکند.

میرزایی تأکید کرد: ما آماده همکاری برای راه اندازی این دی کلینیک هستیم.

فعالیت های ویژه موسسه مُحَر

در ابتدای این دیدار نیز دکتر محمد کرمانی از اعضای مؤسسه توانمندساز حضرت رسول(ص)-مُحَر با اشاره به برخی فعالیت های این مؤسسه گفت: دوخت 50 هزار دست لباس برای مؤسسات مختلف از جمله دوخت20 هزار دست برای کارخانه کویر تایر و 20 هزار دست هم برای شرکت اسپانیایی تهران که همه از طریق شرکت در مناقصه به ما واگذار شده، از جمله فعالیت های این مؤسسه است.

وی افزود: چرخ های خیاطی این مؤسسه نیز طی بازدید سفیر نروژ از مؤسسه از محل سهمیه آنها در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در قالب 70 چرخ صنعتی تأمین شده است.

وی ادامه داد: در مرحله ای از کار اعضای هیات مؤسس فعالیت های ما را به سمت و سویی بردند که در بلندمدت به درآمدهای پایدار برسیم از جمله پیشنهاد احداث دیکلینیک که از حدود 3 سال پیش استارت خورد.

وی با اشاره به اینکه مساحت این زمین 4 هزار متر مربع می باشد که در 4 طبقه احداث و تمامی اعمال جراحی در آن انجام می گیرد، افزود: ایده شهر سلامت هم برای این دی کلینیک مطرح شده و مجوزی هم اخیرا از وزارت کشور اخذ شده که اگر 30 درصد آورده داشته باشیم 70 درصد هزینه ها را دولت تأمین می کند که خوشبختانه تاکنون 20درصد آورده شخصی مؤسسه فراهم شده است.

وی اذعان داشت: اتمام این پروژه بدون حمایت دانشگاه علوم پزشکی به جایی نخواهد رسید.

در ادامه دکتر بخشایی هم با اشاره به اینکه نگهداشت پزشکان در شهری مثل بیرجند دشوار است و اکثرا به دلیل مشکلات معیشتی و درآمدی تمایل کوچ کردن به شهرهای بزرگ تر را دارند، گفت: یکی از مشکلات شهرهایی مثل بیرجند نداشتن سیستم های خصوصی در حوزه پزشکی است مثل یک مرکز خصوصی چشم که تمامی مراجعه کنندگان مجبورند برای انجام اعمال جراحی به مشهد مراجعه می کنند.

وی افزود: یکی از سیاست های کشورهای پیشرفته ارائه خدمات عالی درمانی در هر منطقه از آن کشور است ولی در ایران خدمات عالی حوزه درمان در پایتخت و تعدادی از شهرهای بزرگ متمرکز است.

وی ادامه داد: ایده ما از راه اندازی این دی کلینیک انجام اعمال جراحی توجیه پذیر و درآمدزا است که باید از این موقعیت به عنوان یک فرصت نه تهدید بهره گرفت.

ماندگاری پزشکان نیاز به حمایت مردم دارد

وی گفت: راه اندازی این دی کلینیک وقتی به درآمدزایی می رسد که مردم توجیه شوند برای درمان شان به شهرهای بزرگ مراجعه نکنند و این باعث ماندگاری پزشکان هم خواهد شد.

وی افزود: با این اقدام استان خراسان جنوبی مرکز پزشکان تجربه گر نخواهد شد که بعد مدتی از استان خارج شوند.

وی با بیان اینکه عواید این دی کلینیک به حساب مؤسسه واریز خواهد شد در کنار دیگر اهداف مؤسسه برای حمایت از تحصیل دانش آموزان مستعد که به دلیل مشکلات مالی از تحصیل محروم شده اند و ایجاد کارگاه توانمندسازی و کمک به معیشت افراد نیازمند هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه بیماران برای انجام برخی از اعمال پزشکی خیلی ساده و پیش پا افتاده به شهرهای بزرگ ارجاع داده می شوند، گفت: با راه اندازی این دی کلینیک هم سطح رضایت مندی مردم افزایش پیدا می کند هم به لحاظ درآمدزایی به دانشگاه علوم پزشکی کمک کرده و عواید آن بار دیگر به مردم محروم منطقه بر می گردد.

وی افزود: ما برای رسیدن به این اهداف به کمک دانشگاه علوم پزشکی و از همه مهم‌تر به کمک فکری همه نیازمند هستیم.

دی کلینیک محر3 سال دیگر احداث می شود

مدیر عامل مؤسسه توانمندساز حضرت رسول(ص)-مُحَر نیز در این جلسه با بیان اینکه این دی کلینیک به عنوان اولین دی کلینیک استان، در حقیقت مرکز جراحی‌های محدود و سرپایی خواهد بود، گفت: این پروژه در زمینی به مساحت حدود ۴هزار متر مربع در ۴ طبقه به همراه زیرزمین با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال در یک برنامه ۳ ساله بر اساس نقشه های تائید شده دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و شهرداری، احداث خواهد شد.

احمدی به پیگیری های فراوان تمام عوامل اعم از خیرین نیکوکار، هیات امناو هیات مدیره مؤسسه توانمندساز حضرت رسول(ص)-مُحَر و بسیاری از پزشکان همشهری در شهرهای بیرجند، مشهد و تهران، در راستای اجرایی شدن این پروژه اشاره کرد و افزود: کل مبلغ خرید زمین، توسط یک خیر نیکوکار، پرداخت شد و آقای استاندار هم وعده داده اند از آنجا که بهزیستی مالک مستغلات پروژه خواهد بود، چنانچه ۳۰ درصد هزینه اجرای این پروژه توسط مؤسسه خیریه توانمندساز حضرت رسول(ص) پرداخت شود برای تأمین ۷۰ درصد باقیمانده، ردیف اعتباری اختصاص خواهند داد. وی اضافه کرد: پس از تغییر رویه مؤسسه خیریه توانمندساز حضرت رسول(ص) بیرجند، این مؤسسه خیریه، بیشتر در راستای توانمندسازی معلولان و خانواده های نیازمند گام برداشته و در شهرهای تهران، مشهد، خوسف و زهان، نمایندگی فعال دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار