امیرعبداللهیان:

پنج کشور گروه بریکس حمایتشان را از عضویت ایران اعلام کرده‌اند

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه گفت پنج کشور گروه بریکس حمایتشان را از عضویت ایران اعلام کرده‌اند و امیدواریم سازوکار عضویت در این گروه را در آینده نزدیک به ما اعلام کنند.

کد مطلب: ۱۳۷۶۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
پنج کشور گروه بریکس حمایتشان را از عضویت ایران اعلام کرده‌اند

حسین امیرعبداللهیان در دومین روز از سفر خود به کیپ‌تاون در جمع خبرنگاران، گفت: نشست امروز بریکس‌پلاس اولین نشستی بود که از وزیر خارجه ایران و چند کشور دیگر برای شرکت در آن دعوت به عمل آمد. در این نشست برای برداشتن گام‌های مقدماتی بررسی درخواست عضویت ایران و اضافه‌شدن به پنج کشور اصلی عضو بریکس بحث شد.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: با وزیران خارجه روسیه، هند و آفریقای جنوبی و برزیل درباره چگونگی عضویت ایران گفتگو کردیم. با چینی‌ها هم از گذشته در این باره صحبت کردیم و در مجموع این پنج کشور حمایتشان را از عضویت ایران اعلام کردند و امیدواریم سازوکار عضویت در این گروه را در آینده نزدیک به ما اعلام کنند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ایران با توجه به موقعیت ژئوپلتیک و ظرفیت‌های بالایی که دارد در چارچوب‌ وظایف اعضای بریکس‌ مورد ‌توجه جدی است.

او افزود: در موضوعات دوجانبه و همکاری‌های چندجانبه همچنین با وزیران خارجه امارات و عربستان سعودی دیدارهایی نزدیک، صمیمانه و روبه‌جلو در چارچوب تعمیق روابط همسایگی داشتم.

امیرعبداللهیان گفت: اعضای اصلی بریکس علاقه‌مندند در چارچوب بریکس یا شانگهای که برخی از آنها عضو این سازمان هم هستند علاوه بر مناسبات دوجانبه روابط اقتصادی و تجاری نیرومندتری داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار