امیرعبداللهیان: بریکس و شانگهای سهم مهمی در مشارکت‌های آینده خواهند داشت

تهران (پانا) - وزیر خارجه ایران گفت که تشکیل ائتلاف‌هایی مانند بریکس و شانگهای سهم مهمی در مشارکت‌های آینده خواهند داشت و ایران می‌تواند شریک مهمی برای بریکس باشد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
امیرعبداللهیان: بریکس و شانگهای سهم مهمی در مشارکت‌های آینده خواهند داشت

‌حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان درباره سفر خود به آفریقای جنوبی و شرکت در نشست بریکس پلاس در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: در جریان سفر 2 روزه‌ای که به کیپ‌تاون در آفریقای‌جنوبی داشتم، علاوه بر شرکت در نشست دوستان گروه بریکس، با وزرای امور خارجه کشورهای برزیل، هند، روسیه، عربستان سعودی، امارات، آفریقای‌جنوبی، کومور و گابن فرصت دیدار و گفت‌وگو داشتم.

وی افزود: در آنجا، دوستان بریکس را دوستان چندجانبه‌گرایی خواندم. امروز همه‌ کشورهای مستقل به این نتیجه رسیده‌اند که در عرصه‌ روابط بین‌الملل، صرفا نباید متوجه یک واحد سیاسی بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به پایان تاریخ مصرف کارکرد یکجانبه گرایی نوشت: تشکیل ائتلاف‌هایی مانند بریکس و شانگهای سهم مهمی در مشارکت‌های آینده خواهند داشت.

وی افزود: امروز گروه بریکس به دلیل توان خود و به جهت تلاش برای رفع برخی کاستی‌ها در نظام بین‌الملل و تقویت چندجانبه گرایی، جایگاه مهمی در عرصه مبادلات جهانی کسب کرده است.

وزیر خارجه ادامه داد: این جایگاه با پیوستن دیگر قدرت‌های منطقه‌ای و همسو، بیشتر تقویت خواهد شد.

امیرعبداللهیان نوشت: ایران عزیزمان با بهره‌مندی از موقعیت ویژه ژئوپلتیک و همچنین وجود ظرفیت‌های برجسته اقتصادی، می‌تواند شریک مهمی برای بریکس باشد.

وی درباره دیدارهای خود در کیپ تاون نیز نوشت: در سایر دیدارها با همتایانم نیز مهم‌ترین مسائل دوجانبه، بین‌المللی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت. برای تأمین منافع ملی کشورمان از هیچ فرصتی چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار