گردشگران مراقب تور‌های مسافرتی غیرمجاز باشند

اردبیل (پانا) - رئیس انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اردبیل گفت گردشگران مراقب تور‌های مسافرتی غیرمجاز باشند.

کد مطلب: ۱۳۷۶۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
گردشگران مراقب تور‌های مسافرتی غیرمجاز باشند

علیرضا قانع، رئیس انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اردبیل اظهار کرد: خانواده‌ها و علاقه‌مندان به تورهای مسافرتی به محض مشاهده آگهی و بنر تبلیغات یک تور باید اسم، نشانی و مجوز و آرم آن را بررسی کرده و با دفتر آن آژانس یا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای احراز هویت و اهلیت آن تماس بگیرند و در صورت امکان، به صورت حضوری در دفتر آژانس نام‌نویسی کنند.

وی افزود: موارد و مصادیق سوء استفاده از شهرت، چهره و نام برای راه‌اندازی تورهای غیرمجاز بسیار است و عاملان آنها هم به کسب و کار دفاتر و آژانس‌های مسافرتی مجوزدار لطمه می‌زنند و هم در صورت بروز مشکل، خطر و نگرانی برای مسافر و گردشگر، به هیچ فرد و مرجعی پاسخگو نیستند.

به گفته رئیس انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان، تورهای غیرمجاز هزینه اجاره دفتر ندارند، مالیات نمی‌پردازند، در فضای مجازی آزادانه تبلیغ می‌کنند، در صورتی که دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجوزدار هزینه اجاره و مالیات می‌پردازند و همواره تحت رصد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سایر دستگاه‌های نظارتی هستند و مهم‌تر از اینها در قبال هر اتفاقی مسئول و پاسخگو هستند.

قانع بیان کرد: ۶۵ آژانس مسافرتی و گردشگری مجوزدار در سطح استان اردبیل زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعالیت می‌کنند و در هر آژانس برای سه تا چهار نفر مشاغلی از جمله مدیرعامل، مدیر فنی و فروشنده اشتغال ایجاد شده است اما آژانس‌های غیرمجاز مثل قارچ بدون ضابطه رشد کرده و افزایش می‌یابند.

وی ادامه داد: انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اردبیل از امسال در مرکز استان راه‌اندازی شده اما از سال‌های گذشته این مجموعه به صورت یک انجمن صنفی و زیر نظر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت داشته است.

رئیس انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان تصریح کرد: مردم آگاه باشند که هر تور و آژانس مسافرتی، ایمن نیست و از پلیس فتا، راهنمایی و رانندگی و پایانه‌ها هم انتظار داریم با تورهای گردشگری فاقد مجوز برخورد کنند و متاسفانه بارها مشاهده شده مسئولان، زمانی که مشکلی برای گردشگر ایجاد می‌شود وارد میدان برخورد با تورهای غیرمجاز می‌شوند و در این مواقع آژانس‌های مجوزدار نیز در کنار غیرمجازها لطمه می‌خورند و به اصطلاح، تر به آتش خشک می‌سوزد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار