هماندیشی علم نافع در شورای هماهنگی علمی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی برگزار شد
تهران (پانا) - در راستای بررسی ابعاد علم نافع، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با حضور رئیس سازمان و جمعی از صاحبنظران این حوزه، تشکیل جلسه داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی؛ حجتالاسلام علی لطیفی، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در ابتدای این جلسه ضمن تبریک ولادت امام رضا(علیهالسلام) گفت: سازمان در موضوع علم نافع باید نسبت خود را با موضوعات و مسائل درونی نظیر بازطراحی جدول عناوین دروس و بازطراحی مقطع دوم متوسطه مشخص و حرکت به سمت برنامهگرایی و همچنین عوامل بیرونی سازمان را در برنامهریزیها لحاظ کند.
وی با اشاره به نظام مشارکت معلمان و تقویت تعامل نیروی انسانی سازمان با بدنه معلمان اظهار کرد: هماکنون ارتباط کارشناسی و ارزندهای بین سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی برقرار است که به دستاوردهای بهتری رسیدهایم اما برای اثرگذاری بیشتر نیازمند ارتباطات فراتر از رسمی و اداری، هستیم.
حجتالاسلام لطیفی افزود: در تلاش هستیم ارتباط گستردهتری را با سایر معاونتهای وزارت و فعالان مردمی حوزه تعلیم و تربیت برقرار کنیم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اشاره به نشست علم نافع ویژه دانشآموزان که در سال گذشته برگزار شد، گفت: در حال بررسی عوامل مؤثر بر محوریت کتابهای تحصیلی به سمت علم نافع هستیم. با همراهی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و یک مجموعه پیمایشی درصدد ارزیابی وضعیتسنجی و بررسی نگرش دانشآموزان در این مورد هستیم.
حجتالاسلام لطیفی با اشاره به ماموریت ذاتی سازمان پژوهش در خصوص برنامهریزی آموزشی برای آینده نظام تعلیم و تربیت ادامه داد: در این راستا ۳ رویداد مهم در خصوص متاورس، مسالههای نوپدید در حکمرانی جدید و چالشهای هوش مصنوعی برگزار کردیم و همچنان در این مسیر حرکت خواهیم کرد.
در پایان مظاهری، دبیر شورای هماهنگی سازمان پژوهش ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سازمان در خصوص برگزاری نشستهای علم نافع از همکاری معاون و مدیران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پروش تشکر کردند.
ارسال دیدگاه