رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی عنوان کرد:

حرکت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مبتنی بر نیازهای آینده

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از بازطراحی این سازمان با توجه به نیازهای آینده نظام تعلیم و تربیت خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
حرکت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مبتنی بر نیازهای آینده

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی؛ حجت‌الاسلام علی لطیفی در نشست صمیمی مقام عالی وزارت آموزش و پرورش با شورای مدیران سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: سازمان در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم در خصوص تحول و بازطراحی با توجه به ماموریت‌های پیش رو است و ناظر به همین موضوع، طرحواره برنامه درسی ملی تا سطح مدرسه با نگاه تحولی طراحی شد و همچنان در حال تکمیل فرآیند تحول هستیم و امروز می‌توانیم بگوییم که کلیت طرحواره آماده ارائه شده و منتظر اعتباربخشی به آن هستیم.

وی افزود: معتقدیم این نظام‌واره شایستگی‌های مشترک، می‌تواند پایه تحول باشد.

لطیفی به آغاز طرح نیازسنجی تربیتی اشاره کرد و گفت: نگاه ما در برنامه‌ریزی آموزشی ناظر به نیازهای دانش‌آموزان و معلمان و آینده نظام تعلیم و تربیت کشور است و امیدواریم در این راستا طرح‌های بزرگتر و جامع‌تر را تولید کنیم.

وی با اشاره به سامانه نظرسنجی که به آدرس https://nazar.roshd.ir/ فعال است، افزود: تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان، معلمان، فرهیختگان و نخبگان مراجعه کرده و اقدام به ثبت نظرات و ارائه دیدگاه‌های خویش پرداخته‌اند که کارشناسان سازمان با دریافت و تحلیل این نظرات، آن را در فرایند تالیف کتاب‌های درسی مد نظر قرار می‌دهند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به طرحواره برنامه درسی ملی تا سطح مدرسه گفت: نگاه تحولی در این طرح مبتنی بر جدول عناوین دروس بوده و تلاش می‌کنیم تا بازطراحی متناسب با نیازهای روز دانش‌آموزان را در این طرح لحاظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد و ادامه داد: در تلاش هستیم زمان آموزش را اصلاح کنیم. بازطراحی در این موضوع با توجه به جدول عناوین دروس متوسطه دوم در دست اقدام است.

لطیفی ادامه داد: در اقدامات جاری بنا داریم پایشی درباره تصویر ذهنی دانش‌آموزان در راستای جذاب‌سازی و شوق‌انگیزی کتاب‌های درسی انجام دهیم و امیدواریم در سال تحصیلی 1404- 1403 شاهد اولین ثمرات این نقشه راه باشیم.

وی در پایان یادآور شد: کتاب‌های درسی سال تحصیلی پیش رو با استفاده از کاغذ ایرانی بوده و هم‌اکنون فرایند ثبت سفارش کتب درسی میان‌پایه‌ها در حال انجام است. از پنجم تیرماه تا دهم شهریور ماه 1402 بازه ثبت‌نام پایه‌های ورودی (اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه) است و ثبت سفارش از درگاه https://irtextbook.ir// صورت خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار