خدمات‌رسانی در مناطق سیل‌زده شهرستان گرمی

اردبیل (پانا) - فرماندار شهرستان گرمی گفت نیرو‌های امدادی و خدمات‌رسان در مناطق سیل‌زده شهرستان گرمی در حال خدمات‌رسانی هستند.

کد مطلب: ۱۳۷۶۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
خدمات‌رسانی در مناطق سیل‌زده شهرستان گرمی

حسین مولایی، فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران گرمی با اشاره به بارش شدید باران و وقوع سیل در این شهرستان اظهار کرد: در پی بارندگی و طوفان و جاری شدن سیل در شهرستان، امدادرسانی به مناطق حادثه دیده در سطح شهر و روستا‌ها با حضور نیرو‌های امدادی و خدماتی ادامه دارد.

وی افزود: تجهیزات و نیرو‌ها بر حسب شرایط و وضعیت هر منطقه توزیع و ارسال شده است.

رئیس ستاد بحران شهرستان گرمی درباره وضعیت تردد در شهر هم گفت: در سطح شهر گرمی مشکل خاصی وجود ندارد و از همان زمان قطع شدن بارش‌ها، تردد در معابر به سهولت انجام می‌شود.

فرماندار گرمی تصریح کرد: مسیر‌های مواصلاتی روستایی و شهری تحت کنترل است و در مسیر‌های روستایی شهرستان‌های مسیر تعدادی از روستا‌ها مسدود شده بود که بازگشایی راه‌ها آغاز شده است.

رئیس‌ ستاد بحران شهرستان گرمی با بیان اینکه خوشبختانه سیل خسارت جانی نداشته، افزود: سیل علاوه بر باغات، اراضی زراعی و دامی شهر‌ها و روستا‌های گرمی به زیرساخت‌های روستایی، شهری و همچنین راه‌ها و تأسیسات اماکن عمومی، آموزشی و خانه‌های برخی از شهروندان خسارت زده که در حال جمع‌بندی نهایی خسارت وارده هستیم.

عزیز ارشادیان،معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اردبیل هم با اشاره به تخلیه ۶۵ باب خانه مسکونی در مناطق مختلف سیل‌زده گفت: نجاتگران این جمعیت به ۲۸۵ نفر از حادثه دیده از زمان آغاز سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کرده اند.

وی افزود: در پی بارش شدید باران، ۶۴ خانوار در شهرستان های گرمی، بیله سوار و مشگین شهر دچار آبگرفتگی شده بودند که توسط این جمعیت امدادرسانی شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اردبیل تصریح کرد: از زمان آغاز بارش های شدید باران در مناطق مختلف استان اردبیل ۲۸۵ نفر در اثر این سیل دچار حادثه شده اند که (۱۲۲ نفر شهرستان گرمی، ۱۵۸ نفر شهرستان بیله سوار و ۵ نفر شهرستان مشگین شهر) است.

به گفته ارشادیان طبق گزارش دریافتی مبنی بر وقوع سیل و آبگرفتگی در این مناطق ۱۹ تیم امدادی این جمعیت متشکل از ۷۲ نفر نیروی انسانی و با بکارگیری (۱۸ تیم سیلاب و یک تیم اسکان و تغذیه) و با ۱۹ دستگاه خودروی امدادی به یاری هموطنان شتافته اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: در این حادثه قرمز و سفید پوشان هلال احمر با استفاده از ۲۱ دستگاه موتور پمپ لجن کش ضمن تخلیه آب ۶۵ باب خانه مسکونی، ۱۲۶ نفر از حادثه دیدگان را نیز به محل ایمن انتقال و اسکان داده اند.

ارشادیان با اشاره به اقلام توزیعی در این حادثه نیز گفت:۴۰۲ بطری آب معدنی، ۸۹۰ قرص نان، ۹۶ بسته بسکویت، ۱۰۰ دست قاشق و چنگال، ۱۰۰ قوطی کنسروجات، ۳ دستگاه خودروی امدادی، ۱۰ تخته پتو، ۲ تخته موکت و...از اقلام توزیعی در این حادثه است.

وی بیان کرد: نیروهای هلال احمر در تمامی ساعات شبانه روز آماده ارائه خدمات بوده و هموطنان می توانند در صورت بروز حادثه با شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل هم در اطلاعیه‌ای با اعلام هشدار سطح نارنجی شماره ۲۲ از فعالیت سامانه بارشی از ظهر امروز تا اواخر وقت پنجشنبه (۱۱ خرداد) خبر داده است.

بر اساس این گزارش، نوع مخاطره سامانه بارش باران غالبا به‌صورت رگبار و رعد و برق (به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و عصر)، وزش تند باد موقتی و در نواحی مستعد بارش تگرگ خواهد بود.

در مدت اعلام شده منطقه اثر سامانه بارشی تمامی مناطق استان و اثر مخاطره آبگرفتگی معابر عمومی و روان آب درون شهری، برخورد صاعقه و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی پیش‌بینی شده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل بر عدم توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اطلاع‌رسانی به عشایر برای جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اجتناب از صعود به ارتفاعات به‌ویژه قله سبلان و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت پیشگیری از خسارت تگرگ به باغات تاکید کرده است.

گفتنی است روز گذشته سیل مهیب خسارت‌های گسترده‌ای به بخش کشاورزی، تاسیسات آبرسانی و راه‌های شهرستان گرمی وارد کرد.

در جریان این سیل شبکه آبرسانی این شهرستان تخریب و جریان آب قطع شد همچنین محور گرمی به بیله‌سوار در محدوده پل انجیرلو مسدود شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار