در گفت‌وگو با پانا تشریح شد:

روش‌های گنجاندن مباحث سواد مالی در کتاب‌های درسی

تهران (پانا) - کارشناس آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت استفاده از رسانه در بالا بردن سواد مالی دانش آ‌موزان عنوان کرد استفاده از بسترهای اجتماعی و رسانه‌ها برای گسترش و نشر مطالب آموزشی مرتبط با سواد مالی مهم است و در همین راستا همکاری و هماهنگی بین دولت، خانواده‌ها و مدارس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کد مطلب: ۱۳۷۱۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
روش‌های گنجاندن مباحث سواد مالی در کتاب‌های درسی

الهام یوسفی، کارشناس آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا درباره اهمیت آموزش سواد مالی در دوران کودکی اظهار کرد:‌ «خانواده‌ها و مدارس هردو نهادهای مهم و تأثیرگذاری در آموزش صحیح سواد مالی به کودکان هستند. برای افزایش آگاهی خانواده‌ها و مدارس درزمینهٔ سواد مالی، می‌توان اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس کرده و شهریه این دوره‌ها برای دانش آموزان رایگان باشد.»

آموزش سواد مالی در مدارس برای مدیریت زندگی مالی در‌آینده

یوسفی عنوان کرد:‌ «ترویج فرهنگ و قانون مدیریت مالی به‌عنوان مهارت‌های اولیه کمک می‌کند تا در آینده آن نوجوان بتواند مدیریت مالی زندگی خود را دست بگیرد. در این راستا از نقش مهم خانواده‌ها نباید غفلت کرد و دوره‌های آموزشی مخصوص والدین کمک می‌کند تا دانش‌آموزان آن‌ها هم به‌طورجدی موضوع سواد مالی را یاد بگیرند.»

اهمیت استفاده از رسانه در بالا بردن سواد مالی دانش آ‌موزان

این کارشناس آ؛موزش و پرورش درباره ابزارهای آموزش سواد مالی به نوجوانان گفت: «استفاده از بسترهای اجتماعی و رسانه‌ها برای گسترش و نشر مطالب آموزشی مرتبط با سواد مالی مهم است. به‌طورکلی، برای تحقق سواد مالی، همکاری و هماهنگی بین دولت، خانواده‌ها و مدارس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.»

درباره روش‌های گنجاندن مباحث سواد مالی در کتاب‌های درسی

یوسفی درباره روش‌های گنجاندن مباحث سواد مالی در کتاب‌های درسی گفت: «اضافه کردن دروس مرتبط با سواد مالی به برنامه درسی مانند مدیریت مالی، اصول مالیاتی، تحلیل صورت‌های مالی و سایر موضوعات مرتبط مهم است. همچنین یکپارچه‌سازی موضوعات مالی با برنامه‌های درسی فعلی مانند دروس ریاضی، علوم اجتماعی، اقتصاد می‌توانند مفاهیم مهندسی سواد مالی را آموزش دهند.»

این کارشناس آموزش و پرورش گفت: «استفاده از منابع مالی‌ مانند کتاب‌هایی از نویسندگان مرتبط با موضوعات مالی و مهندسی مالی که مفاهیم مهندسی سواد مالی را آموزش داده‌اند دربرنامه‌های درسی بسیار مؤثر خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار