ابلاغ نرخ جدید عوارض وسایل نقلیه عبوری از پل میانگذر دریاچه ارومیه

ارومیه (پانا) - رییس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت نرخ عوارض جدید خودروها برای عبور از پل میانگذر دریاچه ارومیه در راستای اجرای ماده ۳۴ آیین‌نامه اجرایی قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری و بر اساس اعلام شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ نرخ جدید عوارض وسایل نقلیه عبوری از پل میانگذر دریاچه ارومیه

واحد اسلامی تبار با اشاره به اینکه این نرخ بطور میانگین حدود ۲۰ درصد برای همه خودروها افزایش یافته است، افزود: افزایش تعرفه بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی بوده که از آبان سال ۱۳۹۹ مسوولیت نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه به این اداره کل واگذار شده است.

وی با بیان اینکه پارسال عوارض عبور از این پل هیچ افزایشی نداشته است، اضافه کرد: براساس نرخ جدید عوارض عبور خودروی سواری ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، وانت بار ۱۲ هزار و ۵۰۰، مینی بوس ۱۰ هزار تومان، کامیونت ۱۹ هزار تومان، اتوبوس ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان، کامیون ۲ محور ۲۵ هزار تومان، کامیون سه محور ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان و تریلی ۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

اسلامی تبار با اشاره به اینکه از محل درآمدهای عوارض عبور از پل میانگذر پنج درصد بابت حق الزحمه خدمات پلیس آزاد راه و ۱۵ درصد بابت هزینه تعمیر و نگهداری پل اختصاص دارد، ادامه داد: ۳۵ میلیارد ریال از محل درآمدهای حاصل از عوارض پل میانگذر دریاچه ارومیه طی سال گذشته برای نگهداری آن هزینه شده است.

رییس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی شده که امسال نیز ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه از همین محل تامین و هزینه شود.

اسلامی تبار اظهار کرد: پل شهید کلانتری با یک هزار و ۷۱۰ متر طولانی‌ترین و بزرگترین پل ساخته‌ شده در ایران است که بر روی دریاچه ارومیه ساخته شده و فاصله میان ۲ شهر تبریز و ارومیه را به حدود ۱۳۵ کیلومتر کاهش داده‌ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار