افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه با حضور رئیس‌جمهوری

ارومیه (پانا) - سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه با حضور رئیس‌جمهوری

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسین (ع) به صورت رسمی سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه را افتتاح کرد.

طرح تونل انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه متشکل از تونل ۳۶ کیلومتری و کانال ۱۱ کیلومتری است و قابلیت آبرسانی حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب در سال به دریاچه ارومیه را دارد.

مراسم بهره‌برداری رسمی از سامانه آبرسانی به دریاچه ارومیه، شامل تونل و کانال آبرسانی با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و برخی مسئولان کشوری واستانی برگزار شد.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در در این مراسم با اشاره به اینکه در روز عید مبعث مراحل آب اندازی آزمایشی و تست عملکرد تونل و کانال انجام شد افزود: در این عملیات آب با عبور از۳۶ کیلومتر تونل- ۱۱ کیلومتر کانال انتقال و ۲۸ کیلومتر در مسیر رودخانه گدار وارد‌ دریاچه ارومیه شد.

صادق معتمدیان در ادامه با قدردانی از زحمات مجموعه وزرات نیرو، شرکت آب نیرو و قرار گاه خاتم در تکمیل این پروژه مهم گفت‌: این پروژه جزو برنامه های اصلی و موثر احیای دریاچه ارومیه ، و یکی از مطالبات مهم مردم منطقه و کشور است و تا کنون برای اجرای این پروژه مهم ۳۵هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه، متشکل از تونل انتقال ۳۶ کیلومتری و کانال ۱۱ کیلومتری است که قابلیت آبرسانی حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب مازاد به دریاچه ارومیه را در سال دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار