آماده‌ایم علیه عوامل خشکی دریاچه ارومیه به مراجع قضایی اعلام جرم کنیم

ارومیه (پانا) - رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی گفت: آماده‌ایم علیه اقدامات سلبی و ایجابی منجر به خشک شدن دریاچه اورمیه به مراجع قضایی اعلام جرم کنیم.

کد مطلب: ۱۳۹۷۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌ایم علیه عوامل خشکی دریاچه ارومیه به مراجع قضایی اعلام جرم کنیم

علی علیزاده در نشست خبری هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌غربی با اصحاب رسانه اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی آماده است علیه اقدامات سلبی و ایجابی منجر به خشک شدن دریاچه ارومیه، بهم خوردن تعادل اکولوژیکی، تهدید و مرگ زیست بوم این پهنه طبیعی، اعلام جرم کرده و نسبت به پیگرد قضایی کلیه عوامل دخیل در این فاجعه زیست محیطی، با طرح اتهاماتی چون ترک فعل، سهل انگاری، تخریب منابع آبی، عدم تخصیص حقآبه، برداشتهای غیرمجاز، حفر چاههای غیرمجاز، توسعه کشاورزی سنتی و عدم اجرای طرحهای مدرن کشاورزی منطبق با تغییرات اقلیمی، کلیه افراد حقیقی و حقوقی، نهادها، موسسات، ارگانهای دولتی و غیر دولتی، واحدهای تولیدی زیانده و مخرب محیط زیست، چه در راس کار، چه مقامات و شخصیتهای سابق و اسبق اقدام نماید.

وی ادامه داد: در این خصوص به پشتیبانی و همراهی رسانه‌ای همه عزیزان رسانه‌ای بخصوص خبرنگاران متعهد و با وجدان آذربایجان غربی نیازمندیم.

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه "وکلا مدافعان بی دفاع هستند" گفت: وکلا و اصحاب رسانه و خبرنگاران وجه تشابه زیادی در باب قلم و دفاع و دسترسی به اطلاعات مردمی از افکار عمومی و حقوق موکلین دارند.

زانیار مینایی از نحوه تصویب و اجرای طرح تسهیل برخی از مجوزهای کسب و کار انتقاد کرد و افزود: این طرح بدون توجه به معیارهای علمی تصویب و باعث شده تا بدون در نظر گرفتن امکانات و شرایط پیش رو امسال بیش از ٢٧٠ نفر کارآموز پذیرش شدند و این طرح بدون نظر دادگستری و سایر دستگاه های مرتبط و ظرفیت بوده است.

وی با اشاره به تصویب طرح تحقیق و تفحص مجلس از کانون های وکلا ادامه داد: کانون های وکلا یک مجموعه مستقل هستند و از بودجه داخلی خود اعضا هزینه می کنند.

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی همچنین از تصویب طرح استفاده از توان فارغ التحصیلان حقوق برای دفاع و مشاوره در شرکت ها و موسسات انتقاد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار