معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز:

هیچ دانش‌آموزی نباید از حق تحصیل محروم باشد

کرج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت دانش آموزان اتباع دارای برگه مجوز اقامت و کارت آمایش در مدارس استان همانند سال‌های گذشته برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ثبت‌نام می‌شوند و هیچ دانش‌آموزی نباید از حق تحصیل محروم باشد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
هیچ دانش‌آموزی نباید از حق تحصیل محروم باشد

سید محمود حسینی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه هیچ مشکلی برای ثبت‌نام فرزندان اتباع در مدارس البرز وجود ندارد، اظهار کرد: هیچ دانش آموزی نباید از حق تحصیل محروم باشد و نگاه عادلانه نظام اسلامی به آموزش کودکان باعث شده که شرایط تحصیل اتباع خارجی در تمامی مدارس استان فراهم شود.

وی بیان کرد: تمامی دانش‌آموزانی که برگه مجوز اقامت دارند بدون هیچ مشکلی در مدارس سراسر استان ثبت نام خواهند شد.

حسینی اضافه کرد: حدود ۳۵ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان البرز تحصیل می‌کنند که ۱۶ هزار نفر از این دانش آموزان در مقطع ابتدایی هستند.

معاون آموزش ابتدایی ادامه داد: پیش ثبت نام این دانش آموزان هم از طریق سامانه یکپارچه my.medu.ir انجام و بعد از پیش ثبت نام، زمان ثبت نام قطعی و مدرسه محل تحصیل به والدین دانش آموزان اطلاع رسانی می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: برخی دانش آموزان اتباع متاسفانه مجوز اقامت ندارند ولی برای اینکه از تحصیل بازنمانند بر اساس دستورالعمل و شیوه نامه های وزارتخانه ای شرایط ثبت نام آنها اعلام می شود که تا کنون شیوه نامه ای برای سال تحصیلی آینده به استان ها ابلاغ نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار