مدیرکل آموزش و پرورش قم خبر داد:

رقابت 60 هزار دانش‌آموز قمی در مسابقات اذان و نماز

قم (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت طی سال تحصیلی جاری 60 هزار دانش‌آموز در مسابقات اذان، صحت قرائت نماز و احکام نماز شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۳۷۵۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
رقابت 60 هزار دانش‌آموز قمی در مسابقات اذان و نماز

علیرضا رحیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در نشست شورای اقامه نماز استان که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: سال تحصیلی جاری از برنامه های جدی ما در آموزش و پرورش احیای نماز بود.

وی گفت: دانش آموزان در سن تربیت پذیری هستند و کارهای تربیتی در مدارس اثرگذاری طولانی مدت دارد، ولی امسال دو مسأله ناآرامی‌های ابتدای سال تحصیلی و مسمومیت های مدارس باعث شد برخی از طرح ها اجرایی نشود.

رحیمی با بیان اینکه یکی از طرح های ما شرکت کردن دانش آموزان هر هفته یک بار در نماز جماعت مسجد نزدیک به مدرسه بود که در برخی مدارس انجام شد، گفت: ما ۹۲۵ امام جماعت در مدارس داشتیم اما به دلیل مشکلات بودجه ای هیچ پرداختی به روحانیون نداشته ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به برگزاری جشن تکلیف در مدارس قم، به حضور ۷۰ دانش آموز قمی در جشن تکلیف دختران در حضور رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ما در مدارس قم سه مسابقه اذان، صحت قرائت نماز و احکام نماز را برگزار کردیم که ۶۰ هزار نفر از دانش آموزان در این مسابقات شرکت کردند.

وی با بیان اینکه ما در چندین مرحله نمازخانه ها و شرکت مدیران و معلمان در نماز جماعت را ارزیابی کرده ایم، گفت: تابستان فرصت بازبینی و جابجایی مدیران است و در این جابجایی ها پرداختن به نماز را در اولویت خود قرار می دهیم.

سید محمدتقی شاهچراغی، استاندار قم نیز در ابتدای این نشست با بیان اینکه تمرکز بر مسأله نماز در آموزش و پرورش ضرورت دارد، افزود: طرح امین طرح موفقی است و ارتباط خوبی بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش برقرار شده است؛ باور ما هم این است که یکی از موضوعاتی که راه گشا است نماز است و باید دانش آموزان با میل و رغبت در نماز مدارس شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار