مدیرکل آموزش و پرورش قم:

مسابقات قرآنی از راه‌های انس با کلام خدا در دانش‌آموزان است

قم (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت برگزاری مسابقات قرآنی زمینه‌ای است تا بتوان حس انس و الفت دانش‌آموزان را در حوزه دین و قرآن بالا برد و باورها و اعتقادات آنها را توسعه و تعمیق بخشید.

کد مطلب: ۱۳۷۰۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات قرآنی از راه‌های انس با کلام خدا در دانش‌آموزان است

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن،عترت و نماز دانش آموزان دختر استان قم گفت: قرآن کتاب هدایت است و ما باید نسل جدید را به گونه ای در این مسیر قرار دهیم که از آسیب ها دور بماند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین زمینه ها برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و توانمندسازی فرهنگیان، مسابقات قرآن، عترت و نماز است. برگزاری مسابقات زمینه ای است تا بتوانیم حس انس و الفت دانش آموزان را در حوزه دین و قرآن پیوند بزنیم و بتوانیم باورها و اعتقادات آن ها را توسعه و تعمیق ببخشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه با وجود همه مشکلات و سختی‌های ناشی از بیماری کرونا توانستیم مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان را برگزار کنیم، گفت: این مسابقات چراغ راه بسیاری از فعالیت‌های قرآنی و دینی در بین دانش آموزان است.

وی در ادامه قرآن و اهل بیت را پناهگاه جوانان دانست و افزود: برای پناه بردن جوانان به قرآن باید انس و علاقه به قرآن را در وجود دانش آموزان فراهم کنیم.

رحیمی با اشاره به روند برگزاری این سری از مسابقات گفت: مسابقات از تاریخ پانزده لغایت بیست اردیبهشت با حضور بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز پسر و دختر از سن ۱۳ تا ۱۸ ساله در دو گروه آوایی (قرائت تحقیق، اذان و حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء قرآن کریم) و پژوهشی (گفتمان مهدوی، تفسیر صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، قرآن، احکام و انشاء نماز) در شهر دستجرد منطقه خلجستان برگزار می شود.

دانش آموزخبرنگار: محمدحسین جوزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار