طراحی برنامه ها بدون شناخت خصوصیات دانش آموز میسر نیست

زنچان(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نسل نوجوان را نسلی پویا و فعال خواند و گفت در طراحی برنامه‌های دانش‌آموزی باید نسبت به خصوصیات این نسل شناخت و آگاهی کامل وجود داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
طراحی برنامه ها بدون شناخت خصوصیات دانش آموز میسر نیست

علی اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه اجرای برنامه های تربیتی سختی و شیرینی خاص خود را دارد،گفت:موضوع تربیت نسل نوجوان با توجه به اهمیت فراوانی که این نسل در جامعه دارند و در آینده ایفا خواهند کرد بسیار با ارزش ودر عین حال سخت و حساس است.

وی با اشاره به اینکه حضور در جمع متفکر و طراح برنامه های تربیتی،فرهنگی و هنری بسیار مغتنم است، افزود:توجه به برنامه های فرهنگی هنری امری تاثیرگذار در اجرای سایر برنامه های تربیتی است که بتوانیم دانش آموزان را در مسیری که در راستای اهداف نظام اسلامی است،قرار دهیم.

عالی ترین مقام مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان زنجان با تاکید بر اینکه نسل نوجوان نسلی فعال است که در لحظه تصمیم گیری های بزرگی انجام می دهد،گفت : اولین و مهم ترین اصل در طرح ریزی برنامه های دانش آموز محور توجه و شناخت کافی و کامل از خصوصیات این نسل است.

اسماعیلی ادامه داد:نوجوان امروز از نظر ابعاد شناختی با توجه به قرارگیری در معرض شبکه اطلاعاتی گسترده ، بسیار متفاوت تر از نسل های گذشته بوده و باید مربی و مسئولی که با این نسل فعالیت دارد بتواند پابه پای نوجوان قدم بردارد.

نگاه دولت به حوزه تربیتی نگاه سازنده و فعالی است

اسماعیلی بیا بیان اینکه فراز و فرودهای زیادی در طراحی برنامه های فرهنمگی هنری در دولت های گذشته وجود داشته عنوان کرذد:اگر به حوادث اخبر کشور توجه کنیم متوجه می شویم که اگر به حوزه فرهنگی هنری و تربیتی در گذشته توجه بیشتری می شد امزو با این مشکلات مواجه نبودیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود:دولت کنونی هر دو نگاه آموزش و پرورش را در راستای تزکیه نفس نسل نوجوان و دانش آموز دانسته و دید مثبت و تاثیرگذار به برنامه های تربتی این نسل وجود دارد و در حالت کلی نگاه به حوزه علوم تربیتی در دولت سیزدهم نگاه سازنده ای است.

نیروی انسانی و فضاهای تربیتی مجهز نیاز داریم

علی اسماعیلی یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار برنامه های تربیتی را مربیان متخصص این حوزه دانست و گفت: توانمندسازی مربیان در قالب برنامه ها و طرح های مختلف شروع شده و در حال اجراست.

وی به بسترهای امکاناتی تربیتی اشاره کرد و گفت: در بحث مولدسازی علاوه بر مدرسه سازی باید به تاسیس مراکز وکانونهای فرهنگی هنری در سطوح مختلف استانی توجه ویژه ای صورت پذیردذ.

اسماعیلی ورود جدی به اردوگاه های منطقه ای و استانی توسط وزارت آموزش و پرورش را مهم ارزیابی کرد و گفت:جهت برقرای عدالت اجتماعی،توسعه فضای آموزشی،فرهنگی و تربیتی در تمامی مناطق نیازمند توجه جدی و گسترده از همه دستگاه های ذیربط است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار