در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

تکالیف برنامه هفتم توسعه در مهارت‌‌آموزی دانش‌آموزان

تهران (پانا) - عضو انجمن علم و فناوری ایران می‌گوید مهارت‌‌آموزی در قوانین فرادستی کشور و در برنامه‌های پنج‌ساله آمده لحاظ شده است و در برنامه هفتم توسعه تکالیفی در ارتباط با مهارت‌آموزی دانش‌آموزان مطرح شده است.

کد مطلب: ۱۳۷۵۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تکالیف برنامه هفتم توسعه در مهارت‌‌آموزی دانش‌آموزان

علی طاهرخانی در گفت‌وگو با پانا درخصوص سهم مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: «تکالیف قانونی دولت و وظایف بخش‌های متفاوت در برنامه هفتم توسعه مشخص است که در این برنامه بخش‌هایی مربوط به آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی است و از اهمیت بالاتری برخوردار است.»

وی با بیان اینکه سیاست‌های آموزشی باید به سمت مهارت‌‌آموزی سوق یابد، تاکید کرد: «چالش‌ها و آسیب‌های حوزه مهارت‌آموزی باید احصا شود زیرا به شناختن موانع فرهنگی، آموزشی و ساختاری نیازمند هستیم و از راهبردهای احصا شده در سیاست‌های برنامه هفتم توسعه استفاده شود.»

عضو انجمن علم و فناوری ایران افزود: «راهبری در حوزه مهارت‌آموزی باید با سازمان آموزش فنی‌وحرفه ای کشور به عنوان بازوی اجرایی شورای عالی مهارت باشد و برای تغییر نگاه جامعه به سمت ارزش مهارت، نیازمند کار جدی هستیم.»

وی همچنین بر ضرورت تقویت مهارت‌آموزی در کشور در میان دانش‌آموزان و دانشجویان تاکید کرد و گفت: «باید برای پرورش نیروی انسانی ماهر وقت گذاشت و این مساله باید علاوه بر نظام آموزشی در برنامه‌های توسعه نیز مورد توجه قرار بگیرد.»

طاهرخانی با اشاره به تکلیف مهارت‌آموزی در برنامه ششم توسعه یادآور شد: «بر اساس قانون برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه در کشور دوره‌های مهارت‌آموزی را فرا می‌گرفتند که البته به‌طور کامل محقق نشد و بیش از ۳۴ درصد از هدفی که در برنامه تعیین شده بود، محقق شد. این هدف‌گذاری در برنامه هفتم توسعه نیز دیده شده است.»

لایحه برنامه هفتم توسعه برای سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ تدوین شده که دارای ۲۲ فصل و ۷ بخش است. این لایحه که پیش‌نویس آن روز یکشنبه۳۱ اردیبهشت ماه از سوی دولت منتشر شد، شامل بخش‌های «اقتصادی»، «زیربنایی»، «فرهنگی و اجتماعی»، «علمی، فناوری و آموزشی»، «سیاست خارجی»، «دفاعی و امنیتی» و «اداری، حقوقی و قضایی» است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار