در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

همکاری بنیاد مصطفی(ص) و وزارت آموزش‌وپرورش در برگزاری رویدادهای علمی دانش‌آموزی

دانش‌آموزان در کافه‌های علم مروج علم‌وفناوری هستند

تهران (پانا) - مدیر ارتباطات و ترویج بنیاد علم‌وفناوری مصطفی(ص) درباره برنامه‌های مشترک بنیاد مصطفی (ص) و وزارت آموزش‌وپرورش توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
همکاری بنیاد مصطفی(ص) و وزارت آموزش‌وپرورش در برگزاری رویدادهای علمی دانش‌آموزی

آسیه اسحاقی - حسین ریوندی در گفت‌وگو با پانا درخصوص همکاری بنیاد مصطفی با وزارت آموزش و پرورش به منظور اجرای رویدادهای علمی ویژه دانش‌آموزان اظهار کرد: «یکی از برنامه‌های مشترکی که با آموزش‌وپرورش دنبال می‌شود، برگزاری مسابقات دانش‌آموزی نور است که تاکنون پنج دوره از آن برگزار شده و بخش‌های مختلف آموزش و پرورش از جمله سمپاد و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی همکاری خوبی را با بنیاد داشته‌اند.»

مدیر ارتباطات و ترویج بنیاد علم‌وفناوری مصطفی(ص) افزود: «در اجرای مسابقات دانش‌آموزی سعی شده است که از ظرفیت شبکه شاد در انتشار فراخوان‌ها نیز برای جلب مشارکت دانش‌آموزان استفاده شود. در واقع ما از هر ظرفیتی که بتوانیم از آن برای افزایش مشارکت دانش‌آموزان جهت ترویج علم و دانش استفاده کنیم، استقبال خواهیم کرد.»

وی با تاکید بر اهمیت ترویج علم در میان دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: «ترویج علم باید به‌صورت جریانی مستمر در مدارس کشور صورت بگیرد که در این راستا تعامل بنیاد مصطفی و وزارت آموزش‌وپرورش برای استفاده از ایده‌های دانش‌آموزان باید بیشتر شود زیرا موضوعات علمی فراوانی وجود دارد که می‌توان در رویداد علمی کافه علم از آن برای ترویج علم در میان دانش‌آموزان استفاده کرد.»

مدیر ارتباطات و ترویج بنیاد علم‌وفناوری مصطفی(ص) همچنین گفت: «در واقع کافه‌ علم از جمله رویدادهایی است که تلاش می‌شود گفتمان مطلوب را در حوزه علم و فناوری به جریانی اجتماعی تبدیل کند. بنیاد علم و فناوری مصطفی از همه دانش‌آموزان علاقه‌مند به ترویج علم و فناوری در سراسر کشور دعوت می‌کند تا در سال جاری، در کافه‌های علم حضور داشته باشند و این رویداد علمی را گسترش دهند و مروج علم باشند.»

*کافه علم‌ها محیط‌های صمیمی و غیررسمی هستند که علم را از فضاهای متعارف آن خارج کرده و با زبانی ساده در اختیار عموم مردم قرار می‌دهند. این برنامه به عموم شهروندان و به خصوص دانش‌آموزان که در شروع مسیر علم‌آموزی هستند این اجازه را می‌دهد که با هر پیشینه علمی، دیدگا‌ه‌ها و پرسش‌های خود را مطرح و با مهمان برنامه که یک ترویج‌گر علم است به گفت‌وگو بپردازند. این ترویج‌گر می‌تواند یک زیست‌شناس بزرگ، یک پژوهشگر فیزیک کوانتوم، منجم آماتور یا هر کسی باشد که نشست با محوریت ایده‌های او برگزار شده و بر موضوع مطرح شده مسلط است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار