مدیر سازمان دانش‌آموزی استان سیستان و بلوچستان:

سازمان دانش‌آموزی تجلی گاه پرورش استعدادهای دانش‌آموزان است

زاهدان (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی استان سیستان و بلوچستان گفت سازمان دانش‌آموزی محلی مناسب برای پرورش استعدادهای دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف است.

کد مطلب: ۱۳۷۵۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی تجلی گاه پرورش استعدادهای دانش‌آموزان است

حسین کیخا، مدیر سازمان دانش آموزی استان سیستان و بلوچستان در مراسم گرامیداشت بیست و چهارمین سالگرد تاسیس سازمان دانش آموزی گفت: مهم ترین هدف تشکیل سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف تاسیس این سازمان تربیت تمام ساحتی دانش آموزان و نسلی جامعه پذیر و مشارکت جو بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با اشاره به تشکل های مخلتف در سازمان دانش آموزی، هدف اصلی تشکیل گروه های پیشتاز را تقویت توانمندی های فردی و گروهی دانش آموزان خواند و افزود: کودکان و نوجوانان آینده سازان جامعه هستند و ضرورت دارد که از همان دوران مدرسه در کنار آموزش های رسمی و تئوری، آموزش های عملی و زندگی کردن به صورت اجتماعی و سالم را در کنار دیگران یاد بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین روش برای رسیدن به این هدف، تشویق دانش آموزان برای شرکت در فعالیت های گروهی و فردی است و سازمان دانش آموزی نیز به همین منظور ایجاد شده است.

حسین کیخا گفت: یکی دیگر از تشکل های فعال در سازمان دانش آموزی، مجلس دانش آموزی است. این تشکل نیز در راستای اهداف سازمان دانش آموزی تشکیل شده و نقش بسزایی در ارائه راهکارهای موثر به منظور رفع موانع دستگاه تعلیم و تربیت ایفا می کند.

وی از خبرگزاری پانا به عنوان آئینه تمام نمای نمایش فعالیت های دانش آموزی یاد کرد و افزود: دانش آموزان فعال در خبرگزاری پانا در کنار آموزش رسمی مدارس با فعالیت در حوزه رسانه و خبر آشنا می شوند و به نوعی تربیت اجتماعی را که مهم ترین هدف تشکیل سازمان دانش آموزی است را به نتیجه می رسانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان دانش آموزی در سال گذشته توانسته به توفیقات زیادی دست پیدا کند که همه این موفقیت ها را مرهون زحمات همه مربیان تشکیلاتی و بالاخص دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی است.

خبرنگار دانش آموز: فاطمه زوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار