۲۲ سارق و ۶ مالخر در خراسان جنوبی دستگیر شدند

بیرجند (پانا) - رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۶ مالخر و ۲۲ سارق در اجرای طرح عملیاتی کنترل صنوف و مقابله با مالخران اموال سرقتی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
۲۲ سارق و ۶ مالخر در خراسان جنوبی دستگیر شدند

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کاظم صادقی گفت: اجرای طرح عملیاتی کنترل صنوف و مقابله با مالخران اموال سرقتی در خراسان جنوبی به منظور پیشگیری و مبارزه با سرقت به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان‌های تابعه قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح ۲ روزه با انجام اقدامات پلیسی و طی عملیات‌های جداگانه، ۶ مالخر و ۲۲ سارق در سطح استان دستگیر شدند.

به گفته وی و براساس تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان پلیس آگاهی، سارقان به ۲۵ فقره سرقت منزل، مغازه، قطعات و محتویات داخل خودرو، اماکن عمومی و خصوصی اعتراف کردند.

وی گفت: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ صادقی با تأکید بر اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی عزم همگانی را می‌طلبد، ادامه داد: امنیت محصول یک فرآیند اجتماعی است و همه مردم باید در این راستا به پلیس کمک کنند.

وی افزود: مقابله با سرقت یکی از اولویت‌های پلیس است و افرادی که بخواهند با اعمال مجرمانه، امنیت جامعه را خدشه‌دار کنند، پلیس در چهارچوب قانون و بدون هیچ گونه اغماضی با آنان برخورد خواهد کرد.

وی از دستگیری باند سارقان منزل و مغازه در مرکز استان هم خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با سارقان و در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و مغازه در شهرستان بیرجند بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

صادقی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی صحنه‌های جرم، اقدامات فنی اطلاعاتی، روش‌های نوین کشف جرم و بررسی دوربین‌های مداربسته توانستند ردپای یک سارق حرفه‌ای غیر بومی و یک نفر همدست را شناسایی کرده و طی یک عملیات غافلگیرانه آنان را در مخفیگاه‌شان دستگیر کردند.

وی گفت: متهمان دستگیر شده ابتدا منکر هر گونه ارتکاب سرقت شدند ولی در ادامه با ارائه مدارک و مستندات مربوطه به هفت فقره سرقت منزل، مغازه، موتورسیکلت و محتویات داخل خودرو اعتراف کردند.

وی با اعلام اینکه ارزش اموال سرقتی کشف شده یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار