در مراسم تجلیل از نابغه قرآنی شهرستان درمیان عنوان شد:

معرفت به قرآن و عمل به آن، زمینه‌ساز پیشرفت در تمام عرصه‌هاست

بیرجند (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت فراگیری معارف قرآنی، معرفت به قرآن و عمل به آن علاوه بر این که چراغ راه بشریت بوده و باعث سعادتمندی در دنیا و عقبا می‌شود، زمینه‌ساز پیشرفت در تمامی عرصه‌ها نیز است.

کد مطلب: ۱۳۷۴۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
معرفت به قرآن و عمل به آن، زمینه‌ساز پیشرفت در تمام عرصه‌هاست

مهدی حسنی، در سفر یک روزه به شهرستان زیرکوه و آیین تجلیل از دانش آموز نخبه قرآنی این شهرستان که به مناسبت دهه کرامت برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر یک مدرسه قرآنی و دو دارالقرآن در شهرستان زیرکوه فعالیت می کنند.

وی، با اشاره به تحصیل ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی در مدرسه قرآنی و۲دارالقرآن شهرستان زیرکوه، در زمینه علوم و معارف قرآنی، تصریح کرد: قرائت و درک آیات قرآن موجب پدید آمدن معرفت و پیروی انسان‌ها از دستورات الهی شده و مایه بصیرت افراد در جامعه مهدوی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از شناخت اهل بیت(ع) به عنوان فرصتی الهی برای سعادت بشر یاد کرد و ادامه داد: جامعه جهانی مبتنی بر فرهنگ مهدویت و وجود مقدس امام عصر تنها گزینه ایجاد عدالت جهانی بوده که مورد هجمه جهانی صهیونیست و غرب است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان اینکه انس با کلام الهی سبب قرآنی شدن کردار و رفتار انسان‌ها ‌می‌شود، تأکید کرد: قرائت و درک آیات قرآن موجب پدید آمدن معرفت و پیروی انسان‌ها از دستورات الهی و رهنمودهای ولایت ‌فقیه در جامعه خواهد شد.

نماینده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سفر به شهرستان زیرکوه خطاب به دانش آموزان دبستان حکمت شهر حاجی آباد زیرکوه، اضافه کرد: نخبگان و نابغه های قرآنی، باید الگوی مناسبی برای دوستان، همسالان، خانوداه ها و اقشار مختلف جامعه در تمام شئونات زندگی باشند و با رفتار و کردار خود در جهاد تبیین مشارکت داشته ضمن تبیین و ترویج معارف قرآنی، تسری بخش تمدن نوین اسلامی در شریان های جامعه بشری باشند.

شایان ذکر است؛ عطیه عزیزی، نابغه قرآنی و دانش آموز پایه سوم دبستان حکمت حاجی آباد زیرکوه است که با وجود سن کم، علاوه بر تلاوت قرآن، مفسر قرآن کریم نیز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار