رونمایی از اپلیکیشن رهتاب با طراحی سازمان دانش اموزی استان خراسان رضوی

مشهد(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اولین نشست شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی خراسان رضوی به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه های پیش روی سازمان و رونمایی از اپلیکیشن رهتاب با طراحی سازمان دانش اموزی استان خراسان رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از اپلیکیشن رهتاب با طراحی سازمان دانش اموزی استان خراسان رضوی

سید امیر شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این نشست گفت: هیچ استعدادی در آموزش و پرورش نباید هدر برود و کار تربیتی و موفق نیاز به حمایت مالی نیز دارد.

وی درخصوص اپلیکیشن طراحی شده توسط سازمان دانش آموزی گفت: ما به عنوان متولیان آموزش و پرورش باید فضای مجازی را در دست بگیریم و همه چیز امکان پذیر است فقط باید همت به خرج دهیم.

حجت الاسلام محمدحسین پورثانی سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با تشکر از اقدامات ارزنده یکساله سازمان دانش آموزی گفت: نگاه به آموزش و پرورش باید تصحیح پیدا کند.

وی در خصوص اپلیکیشن رهتاب گفت: این اپلیکیشن با فروش محصول، هویت یابی، بیرون آوردن دانش آموز از لاک تنهایی خود و وارد کردن او به جامعه و اقدامات تربیتی و دیگر امکانات خود کمک بزرگی ه فرزندان ما می کند. برای مثال دانش آموز ما یک اثر هنری تولید کرده و می تواند اثر هنری خود را در این اپلیکیشن به فروش رسانده و هزینه آن را در قسمت دیگری از اپلیکیشن استفاده کند. اینگونه هم انگیزه دانش آموز بیشتر شده و هم کار وی دیده می شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید دانش آموز را طوری تربیت کند که بتواند بعد از ۱۲ سال آموزش حداقل خرج زندگی خود را مهیا کند.

حجت رضا زاده رئیس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی گفت: مهمترین اهداف این جلسه بررسی و تصویب برنامه سازمان دانش آموزی در رابطه با اعزام دانش آموزان به افتتاحیه مجلس یازدهم و برگزاری جلسات مجلس دانش آموزی سراسر استان و همچنین اتخاذ تصمیم در رابطه با طرح های تحولی سازمان دانش آموزی و تصمیم گیری در خصوص مرکز رشد و نوآوری می باشد.

وی گفت: «مبینا شکرلب» از دانش آموزان دختر ما به عنوان نامزد ریاست سازمان دانش آموزی کشور انتخاب شده و از ۱۲ دانش آموز هئیت رئیسه استان، ۶ نفر نامزد انتخاب به عنوان هیئت رئیسه کشور شده اند.

وی افزود: سهم آموزش و پرورش در فضای مجازی کشور باید سهم بیشتری باشد به همین دلیل اپلیکیشن رهتاب را طراحی کرده ایم، آموزش و پرورش یک شبکه ۵۰میلیونی از دانش آموزان، والدین و فرهنگیان است و این اپلیکیشن انواع آموزش های مورد نیاز معلمان و دانش آموزان را ارائه می دهد. مدرسه کسب و کار، فروشگاه، خیریه دانش آموزی، سازمان دهی اوقات فراغت دانش آموزان،بازیافت و ... از ویژگی های این اپلیکیشن است.

در ادامه همه در خصوص طراحی و مشکلات خط و نقاط قوت اپلیکیشن رهتاب ساخته سازمان دانش آموزی استان بحث و تبادل نظر شد.

دانش آموز خبرنگار : فاطمه زرنگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار